Dubbele controle bij Vught op de A2

Door Arno


Datum van foto's: woensdag 23 april 2003
Tijdstip: 13:00


Toen ik vanmiddag een broodje wilde gaan halen, werd ik gebeld door een collega dat er een Multanova bij Vught stond. Tussen de escalaties door kon ik net een gaatje vinden om even over de ring te schieten richting Vught, maar niet voor:



RADAR NB A2 EINDHOVEN RI DEN BOSCH THV VUGHT HMP 122.1 (ARNO) 12:19:16


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Multanova (set 27 van KLPD steunpunt Breda) stond op de oostbaan richting Utrecht. Deze stond net achter een paar kasten, waardoor deze vanuit Eindhoven absoluut niet opviel.
De camera van dichtbij. Deze set is december geijkt en kan dus nog zeven maanden meereizen met deze boa. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De handset behorende bij deze set. Deze overtreding van de maximum snelheid met 18 km/h was een relatief hoge, aangezien de meeste voorbijgangers de set toch op tijd zagen. Ook was er erg veel vrachtverkeer richting Utrecht, waardoor de meeste automobilisten gespaard bleven van een bon.
En uiteraard een foto zoals de Multanova de overtreders bekijkt. Toen ik terugliep naar de boa vertelde hij dat zijn collega aan de overkant stond te controleren, het controlepunt is op deze foto net niet te zien vanwege de vrachtwagen en het busje. Voordat ik naar de westbaan ging, meldde ik snel nog even dat er een tweede controle stond:



RADAR NB A2 DEN BOSCH RI EINDHOVEN HMP 122.2 (ARNO) 13:05:36
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op de westbaan stond Multanova nummer 14 net na de geluidswal. Aangezien deze net na de vluchtplek de snelweg af staat, valt deze niet echt op. Dit in combinatie met slechte detectie vanwege de geluidswal is deze controle waarschijnlijk door weinig bestuurders gezien.
Deze Multanova is ook recentelijk nog geijkt zoals hier op de ijksticker te zien is. Set 14 mag nog tot november mee. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zoals aan de foto van de handset aan deze zijde te zien is, is de hoeveelheid overtredingen beduidend meer. De boa had zijn MN6f rond 11:45 opgestart en rond 13:30 was er anderhalve rol vol. Ook lag de gemiddelde snelheid een stukje hoger.
Tot slot een foto van de auto waarmee deze Multanova verplaatst wordt. Mensen die wel eens een repo gemaakt hebben van een controle van de boa's van KLPD Breda zullen de tuinstoel wel herkennen ;) klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Deze dubbele controle had bijna de eer om mijn eerste snelheids overtreding te registreren, gelukkig was ik aan het uitvoegen achter een vrachtwagen, anders was ik waarschijnlijk door de goed verstopte MN6f op de westbaan geflitst. Moraal van het verhaal: een MN6f staat vaak niet alleen!


Tekst en foto's: Arno


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht