De N567 blijft voorlopig weer radar vrij



Datum van foto's: donderdag 17 juli 2003
Tijdstip: Ergens in de nacht


Enkele weken terug was het dan zo ver. De N567 had al een tijdje 4 nieuwe flitspalen staan, maar nu was er een gevuld.

Deze gevulde paal heeft nog geen 24 uur dienst gedaan voordat hij in rook opging.



Vanaf afgelopen dinsdag is een andere paal gevuld geworden en wel die het dichtst bij de afslag Reuver ligt. De paal staat bij hmp 3.8 als ik me niet vergis.

Deze paal heeft afgelopen nacht het loodje gelegd en is dus ook in rook opgegaan.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier een vooraanblik van de paal.
Hier kun je recht naast de paal een weggetje zien waar dat je alleen rechtdoor de weg mag oversteken. Het is dus waarschijnlijk de opzet geweest de paal daar neer te zetten zodat je niet gemakkelijk iemand schept die oversteekt.



Overigens zijn er vaak automobilisten die via het weggetje gewoon de N567 op rijden of van de N567 ineens afslaan, hetgeen levens gevaarlijk is omdat je de bocht bijna niet krijgt en je dus erg langzaam moet rijden.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Om nou te zeggen dat de flitspalen hier goed staan.... Nee!



De weg is enkele jaren eerder aangepast. Zo kwam er een dubbele doorgestokken streep met "bulten" in het midden waar je niet zomaar overheen gaat. Dit alles is gedaan zodat je niet gemakkelijk kunt inhalen.



Wat je nu krijgt is dat al het verkeer als een treintje achter elkaar rijdt. De max. snelheid van 80 km/u haalde je al niet toen er nog geen wegaanpassing was, of een paar flitspalen stonden.



Nu rijden de mensen dus 80 km/u en remmen voor de paal toch maar even af, want stel je voor dat hun teller niet klopt... Dus de snelheid zakt meteen naar de 60 a 70 km/u en iedereen kan in de remmen omdat een persoon meent een bekeuring te ontlopen.

Die krijgt hij toch niet want 80 km/u op de teller zijn ongeveer 75 echt km/u.



Dit is nu dus de 2e keer dat een actieve paal wordt gebarbeque-ed en dat is dus veel geld voor een nieuwe kop met radarset.



Conclusie: Laat de palen staan voor het schrik-effect en laat ze leeg. Dat scheelt een hoop geld dat dan voor meer blauw op straat gebruikt kan worden ipv het op de film zetten van een enkele overtreder.

Snelheid zal niet vaak de oorzaak zijn geweest van een ongeluk. Eerder onoplettendheid bij iemand die snel even wil oversteken ipv een paar seconden te wachten.


Tekst en foto's: Shadow


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht