KLPD waakt over de A50

Door Chuppie


Datum van foto's: dinsdag 2 september 2003
Tijdstip: 17:30 uur


Na een flink vermoeiende rit van Amsterdam richting Nijmegen (Amsterdam-Utrecht 8km file en Utrecht-Arnhem 14 file), besloot
ik het meldnummer van Flitsservice te bellen (0900-64646464) om te horen of er nog ergens gecontroleerd werd. En jawel, het
was raak op de A50 in beide richtingen op de Maasbrug. Op dit filmpje is de controle te zien en het krekelgeluid van de Bel 975R te horen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze Multanova 6F stond er flink op los te flitsen, hoewel de controle toch redelijk goed zichtbaar was. In de 45 minuten dat de BOA hier stond waren er al 60 mensen die de controle niet zo goed zichtbaar vonden.
De BOA vond het maken van foto's best, maar wilde er zelf niet op. Iets waar wij bij Flitsservice nooit moeilijk over doen. Bij deze is ook deze BOA onherkenbaar gemaakt. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Opstelling in vol ornaat. Links de radar-unit, in het midden de accu en rechts de rode flitslamp.
De Multanova 6F in al zijn glorie. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De bijbehorende KLPD-Subaru met kenteken XB-PH-27. De BOA vertelde dat hij weinig problemen had met de fotografen van Flitsservice, maar dat er een keer een hele flauwe reportage is gemaakt op de A1. Na wat speurwerk bedoelde hij waarschijnlijk
deze reportage van AJ. Volgens hem was het namelijk onmogelijk om met deze Subaru (wel 4-wielaandrijving, maar slecht een 1.6L motor) het talud omhoog te rijden. Waarschijnlijk waren het tractoren geweest.
Aan de overkant stond zijn wat minder spraakzame collega met een andere Subaru Legacy (kenteken 93-GP-GX). klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze had zijn opstelling wat verdekter opgesteld achter een verkeersbord, hoewel hij zelf zei dat het behoorlijk opvallend was.
De KLPD is de laatste tijd wat vaker aan het controleren op de A50. Er wordt hier flink wat geld binnengehaald op deze kassalocatie. Veel mensen trappen hier iets te hard het gaspedaal in. Deze week controleerd het KLPD extra intensief op dit traject tussen Oss en de A12 klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het was mooi weer, maar dit zou snel gaan veranderen. Deze MN6F zou spoedig zijn regenkapje op moeten. Bij het passeren van de controle op de terugweg naar huis was de controleur er al mee bezig.

Deze controles zijn hier opgesteld omdat er hier erg hard gereden wordt. Helaas worden hier ook mensen gepakt die slechts 7 km/h te hard rijden. Persoonlijk vind ik snelwegcontroles de meest overbodige controles die er zijn. Er schuilt hier geen gevaar als er 10 km/h te hard wordt gereden.



Ik werd zojuist bij het oversteken van mijn straat in Nijmegen zowat voor m'n sokken gereden door een Sjon in z'n CRX. Maar
zie je hier ooit een snelheidscontrole?


Tekst en foto's: Chuppie


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht