Dubbele controle op de Havendreef te Almere

Door de-don


Datum van foto's: vrijdag 12 september 2003
Tijdstip: 9:00 uur


Om een uur op acht reed ik over de Havendreef in Almere. Nadat ik het tankstation Q8 voorbij was gereden, bleef m’n detector piepen, en zelfs steeds harder, en vervolgens, doemde in de verte de bekende groene berlingo op. Dus ff beetje bij-ankeren.
Vervolgens zag ik dat ze aan beide kanten een radar-installatie aan het installeren waren.




Maar ik had een afspraak bij een klant, dus ik dacht ik kom straks wel weer terug. En toen ik klaar was bij die klant, en op de terug weg was, zag ik dat de auto’s verdwenen waren, en de radar-installaties druk bezig waren om hun centjes te verdienen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dus ik ben afgeslagen van de dreef en in de woonwijk mijn auto geparkeerd, en vervolgens het viaduct opgelopen en een eerste overzicht-shotje gemaakt.
Toen even verder gelopen, om de betreffende auto’s met boa’s te vinden. Na een klein wandelingetje trof ik deze twee auto’s aan met 1 geuniformde man en 1 geuniformde vrouw erbij. Ik mocht zonder problemen foto’s maken, al deed de meneer in kwestie wel een paar stapjes achteruit, en de mevrouw kroop in haar bestel auto. De meneer vertelde mij, dat de rode Escort van de vreemdelingen-dienst was geweest, en sinds kort voor hun ter beschikking was gekomen, als radar vervoer middel. Alleen zat er, in tegenstelling tot de groene Berlingo, geen radar apparatuur ingebouwd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Daarna, wilde ik graag wat foto’s van dichtbij maken, dus aan de boa gevraagd, hoe dichtbij ik mocht komen, aangezien alle dreven in Almere verboden zijn voor Voetgangers en Fietsers !!! Toen bood hij aan dat hij wel ff mee wilde lopen, zodat ik er wel mocht komen, onder het mom, dat hij het dan allemaal wel uit zou leggen. Dus om het hoekje van de struiken, stond daar de eerste radar.
Daar een close-upje genomen van de apparatuur in kwestie, waar duidelijk te zien was dat alles in orde was. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen een shotje genomen, hoe de foto eruit zal zien, als je er te hard voorbij was gegaan.
Hier te zien, dat hij toch enigszins verscholen stond, maar als je je ogen open had gedaan op deze vroege morgen, had je hem niet mogen missen. Daarom is toch wel apart dat gemiddeld er zo’n elke minuut er 1 geflitst werd. Al deed hij gek genoeg niets, toen we erbij stonden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op de vorige foto kan je ook net nog de radar zien die aan de andere kant stond. En dan hierbij nog een closer-upje.
Na nog ff verder gebabbeld te hebben, over de zin en onzin van deze controle’s heb ik weer afscheid genomen van de Boa’s en vervolgens op het viaducje nog een grotere overzicht-foto genomen, om te zien dat deze weg toch ingericht is voor een hogere snelheid dan de 50 km/h die hier maximaal gereden mag worden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tijdens het gesprekje met de Boa’s over de belachelijke lage maximum snelheid die hier geldt, haalde ik al ff naar voren, dat de CDA de maximum snelheid op bijvoorbeeld de Veluwedreef wil verhogen naar 70 km/uur. De Boa vond zelf dat de snelheid op de Veluwedreef niet omhoog zou moeten, omdat daar de weg nogal hobbelig is!!!, maar hier zou de snelheid eigenlijk wel naar 70 moeten. Maarja, hij zei dat hij niet de gene was die de regeltjes maakte, maar ze alleen maar handhaafde.



Noot Flitsservice: Helaas betreft het hier weer alleen het regeltje: U zult niet te hard rijden. De heer en mevrouw BOA deden blijkbaar geen enkele moeite om tevens op rood-licht negatie te controleren, de oorzaak van de vele ongevallen op deze kruisingen.



Wat kan je gebeuren als je door het groene verkeerslicht gaat, als de ander zich aan het rode verkeerslicht houdt? Niets toch? De redenatie hierachter is dat als de ander door rood gaat, dat dan de klap minder hard zal zijn... Laten we nou eerst het als aanpakken.


Tekst en foto's: de-don


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht