Lasercontrole in Hengelo met de 'Ultra Lyte'

Door wv-driver


Datum van foto's: maandag 29 september 2003
Tijdstip: 20:30 uur


Naar huis rijdend zag ik 2 auto's van de politie Twente staan en agenten in reflecterende jassen. Ik dacht aan een alcoholcontrole, dus effe een repo maken. Ik zag een motoragent verderop staan, dus bleek het een lasercontrole te zijn. Op de Hasselerbaan mag je 50 km/u rijden maar door de gescheiden rijbanen en fietsbanen willen sommigen het gas wel opvoeren.



Dit was weer een nuttige controle want toen ik de foto's aan het maken was, kwamen een boel kinderen op de fiets voorbij die van het sporten terug kwamen en op diverse plekken op de Hasserbaan de weg moeten oversteken. Nu is de Hasserbaan ook een punt waar veel fietsers via deze weg naar de nieuwbouwwijken van Hengelo fietsen. Op deze 50 km/u weg was de hoogste score 75 wat nog mee viel.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De motor en de agent die de laser bediende.
De lasergun zelf. Het type is in Nederland minder bekend, een 'Ultra Lyte'. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Opel Zafira van de drie dienstdoende agenten die de mensen aan de kant zette.
Bij deze bushalte werden de mensen staande gehouden en verbaliseerd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

En puntje dat de politie volgens mij kan verbeteren is dat de agent die de mensen naar de kant dirigeerde geen reflecterende jas droeg en de 2 anderen agenten wel, het gaat om uw en onze veiligheid toch ?



Tekst en foto's: wv-driver


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht