Dubbele controle A58, deel zuid

Door Knightwolf


Datum van foto's: woensdag 29 oktober 2003
Tijdstip: 20:45 uur


Sinds ik m'n waakhond ingebouwd heb zitten was ik naarstig op zoek naar Multanova's bij mij in de buurt, om die eens te kunnen uittesten op alarm en bereik. Woensdag vond ik deze melding, en die was met zo'n 25 km van huis de enige in de buurt:



Radar NB A58 Eindhoven - Tilburg in beide ri thv hmp 37.8 onder viadukt



Omdat ik tijd had en deze net gemeld was ben ik meteen op pad gegaan. Ik wist waar het was want ik ken de weg daar, en het is echt een kassa-locatie. Vooral op zo'n tijdstip. Daar aangekomen werd ik ruim van te voren gewaarschuwd, dus hij werkt goed.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nu ik toch daar was dacht ik van, hier kan ik misschien mijn eerste repo maken. Na wat zoekwerk heb ik het weggetje over het viaduct gevonden en via een zijstraatje kwam ik precies bij de eerste Boa uit. De Subaru Forester van het KLPD stond mooi achter het talud onder de bomen in het donker. Na deze foto gemaakt te hebben zag ik hem uitstappen en naar de vangrail lopen. Daarop ben ik uitgestapt en naar hem toe gegaan. Ik ben er geen held in, maar ben een praatje begonnen, over hoe en wat en vanalles. Hij had net de rol verwisseld, dus het geld komt goed binnen.
Na even met hem gepraat te hebben ging de Boa de regenjas van de Multanova halen omdat het lichtelijk begon te miezeren, en ik vroeg vriendelijk of ik foto's mocht maken voor hij onder de kap zat. Dat vond hij allemaal best. Dit is Set 27. Helaas geen closeup van de ijksticker, dus het is mij onbekend hoe lang deze nog mee mag. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Overzicht van de opstelling afgaand gezien.
Overzicht van de opstelling opkomend gezien. Hij stond net achter het viaduct goed open in het zicht, in het licht van een lichtmast, maar toch zijn er in het uur dat ik daar stond meer dan 100 op de foto gegaan schat ik. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De MN6f met regenjasje. Ik vroeg de Boa nog wat hij liever had, dat er te hard werd gereden zodat hij veel kon vangen, of dat iedereen zich aan de snelheid hield en hij niks zou vangen. Ik zou zeggen dat laatste natuurlijk, waarom moet je anders de snelheid handhaven? Hij zei dat het hem niet uitmaakte, maar gaf me sterk het gevoel datie graag voor het "zuur verdiende" geld ging. Waarom sta je anders op zo'n plek, 3-baans breed en buiten de spits. Toen ik besloot weg te gaan vroeg ik of ik nog een foto van de Forester mocht maken, maar dat had hij liever niet, wat ik maar gerespecteerd had, want "deze auto is al zovaak op de foto gegaan"...

Ik besloot naar de andere kant van de snelweg te gaan, want daar stond nog zo'n radar.


Tekst en foto's: Knightwolf, aangevuld door Arno


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht