Duocontrole op de A44 bij Kaagdorp

Door Arjan


Datum van foto's: donderdag 15 april 2004
Tijdstip: 20:30 uur


Toen ik nog net van huis weg was gegaan om met mn vriendin even richting Noordwijk te gaan vertelde me ze onderweg dat er werdt gecontroleerd op de A44 thv Kaagdorp. Aangezien het voor mij alweer een tijdje geleden is hebben we maar besloten om daar samen even langs te gaan.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Eenmaal aangekomen kwam ik de 41-JR-HP tegen, deze auto was me al bekend van afgelopen zondag dat ik bij Oegstgeest stond. Ook de controleur die ik hier al een tijd niet meer heb zien staan herkende me al gelijk. Voor foto's maken had hij dus geen enkel bezwaar. Na even een kort babbeltje gemaakt te hebben en mn vriendin (die op de quickchat voor sommige beter bekend staat als Nootje) uitgelegt hoe het een beetje werkte heb ik een paar foto's gemaakt, het werdt immers al snel donker.
Deze auto was uitgerust met een digitale MN6F en infrarood flitser, dat schijnt volgens de boa beter te zijn omdat mensen die geflitst werden niet meer vol in de remmen gaan als ze het doorhadden. En dat bleek ook sterk op te vallen bij sommige bestuurders, of ze er iets van leren weet ik niet, want de meeste bleven gewoon hard doorrijden en zullen na een maand tijd alleen die prent te zien krijgen terwijl ze het helemaal niet door hadden. De ijking is verders nog goed, deze set moet terug naar het MNI in juli 2004. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Eigenlijk vindt ik het een beetje jammer dat deze controle er nu 's savonds stond, want dan is het hier minder druk dan 's middags en vindt ik die paar enkele kilometers te hard ook niet echt on-verantwoord. Al moet ik er bij zeggen dat aan het begin van de controle ± 7 uur nog best wat aardig auto's langs reden, dan is het wel weer nuttig wegens de smalle brug boven waar 1 op de 5 bestuurders soms in het midden gaan rijden.
Mocht je te hard gereden hebben en je schrijft een bezwaarschrift dan kan je deze foto ongeveer verwachten, helaas zal je hem dan wel veel duidelijker zien dan op deze foto want omdat het al donker was moest ik mn sluitertijd verhogen, vandaar dat je zo'n mooie rode streep erop ziet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Omdat er ook aan de andere kant werdt geflitst bij 5.5 heb ik besloten om daar ook even langs te gaan. Het was wel een eind lopen langs een smal slootje, maarja je moet er wat voor over hebben. Hier kwam ik de 96-GP-GX tegen, ook deze auto herkende ik meteen aan de controle van afgelopen zondag, alleen deze boa kon ik nog niet dus besloot ik even een praatje te maken over het huidige flitsbeleid en wat ik van deze controle vondt.
Zoals je kan zien op de foto is dit toch wel een duidelijk overzichtelijke weg maar loopt deze smaller op tot over een krappe brug. Ik rij hier ook zelf nooit tegelijk met iemand naast me door die betonnen afscheiding heen want het is hier wel vaker voorgekomen dat ineens iemand naar het midden vloog, de remsporen en de strepen aan de betonnen afscheiding voor de brug spreken hier ook boekdelen over. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook deze kant is uitgerust met een digitale MN6F en een infrarood flitser, geijkt tot juni 2004 ik denk persoonlijk dat deze set vanavond aardig wat boetes heeft geregistreerd, of ik er nou naast stond of dat ik er foto´s van maakte, sommige auto´s bleken er gewoon met een rotgang voorbij te vliegen, waarschijnlijk denk ik ook dat hun geen enkel benut hebben wat er met jezelf en de auto gebeurt als je vol tussen die betonnen muren tegen elkaar aanklapt.

Ondanks dat dit een zinvolle plek is om te flitsen vindt ik eigenlijk wel dat ze hier beter iets eerder hadden gaan staan, het risico op ongelukken is dan volgens mij ook gewoon groter om dat het veel drukker is. Maar aan de andere kant is het hier savonds ook gevaarlijk om met 180 voorbij te gaan je weet maar nooit wat je voorganger doet mocht tie het niet doorhebben dat de brug niet al zo breed is. Ik vraag me ook gewoon af waarom er met de bouw van deze brug geen rekening is genomen met de vele auto's en vrachtwagens die er door moeten. Eventueele verbreding moet volgens mij ook geen moeilijke opgave zijn, er is immer zat ruimte naast om zoiets nog uit te voeren. Laten we ook maar hopen dat er met de opbrengst van deze controles ook daadwerkelijk hier aan wordt gewerkt.


Tekst en foto's: Arjan


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht