Projectweg A4 gecontroleerd thv knooppunt Burgerveen

Door Arjan, Ronnie en Umpire


Datum van foto's: woensdag 5 mei 2004
Tijdstip: 13.00


Na een controle op de A44 thv Roelofarendsveen zijn we doorgegaan naar de A4, want daar zou volgens de melders "snah" en "derf" het volgende aanwezig moeten zijn:

radar nh a4 den haag - amsterdam in beide ri thv hmp 16.8 onder viaduct



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En jawel, na een tourtje binnendoor die Ronnie had uitgevonden troffen we uiteindelijk de 41-JR-HP aan. Voor mij allang een bekende auto en ook deze Boa herkende ik al direct van de A44 Afslag Kaagdorp.
Als uitrusting had deze Boa een Multanova 6F bij zich met daarbij een infrarood flitser, gekoppeld aan een laptop waar Umpire zín ogen niet van af kon houden, hij had immers nog nooit zoveel controles meegemaakt waarbij een laptop werd gebruikt.

Het blijft natuurlijk een knap stukje techniek wat veel sneller werkt dan als de foto's later vanaf een natte film ontwikkelen. Ook gaf dit moment mij en Ronnie even de kans om wat plaatjes te schieten.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wat ik wel een beetje jammer vond is dat deze controle toch een beetje verborgen staat, de set was dan wel te zien vanaf de weg, maar de auto was nauwelijks te zien als je je aandacht teveel op de weg had gelegd in plaats van op de berm.
Mocht je deze controle niet hebben kunnen zien, waarbij ik zelf de kans toch wel hoog in schat als je niet wist dat de A4 komende 2 maanden een projectweg is, dan had je dit plaatje thuis gekregen met de post als je bezwaar geschreven had. Nu viel dat bij deze controle opzich nog wel aardig mee omdat er op veel foto's 2 voertuigen staan, en deze foto's gaan er dan ook direct af.

De scores binnen 1 uur waren er 50 en aangezien deze controle na verwachting tot 3 uur heeft geduurd, verwacht ik dat er in totaal 200 bestuurders zijn opgegaan die een prent thuis kunnen verwachten.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als je net onder het viaduct voorbij rijdt dan kom je op dit stuk, ik vindt dit persoonlijk echt een link stuk omdat er toch aardig veel mensen dit op dit punt op het laatste moment er nog voor kiezen om naar Den Haag centrum te gaan via de A44 ipv via de A4. Alhoewel op dit stuk rond 4 uur wel vaak filevorming is, wordt er dan uiteraard niet meer gecontroleerd.
Aan de andere kant stond ook nog een controle waar we helaas niet bij konden komen, voor dit stuk moet je namelijk eerst de busbaan en over de vangrail heen klimmen om daar bij te komen. Helaas kon ik er dus zonder optische zoom geen betere foto van maken dan deze. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Maargoed, niet getreurd, Umpire had gelukkig deze optie wel waarbij deze foto terecht kwam. Hier stond de 96-GP-GX, ook deze auto was mij en Ronnie al gelijk meteen bekend en ook deze controleur had ik wel eens eerder gesproken op de A44.

Ik vindt dit niet echt een geschikte plek om te flitsen omdat er op dit moment niet echt veel verkeer was, en aangezien je hier 5 banen hebt die kaarsrecht zijn zonder afslagen vindt ik hier een controle niet nuttig.



Nogmaals, de A4 is de aankomende 2 maanden een project weg, dit houdt in dat er (bijna) dagelijks wordt gecontroleerd. Aangezien ik op deze rijksweg echt bijna geen plek ken waarbij enkele kilometers te hard meteen fataal is (op het knooppunt A4/A44 en afslag Hoofddorp wegens filevorming na) raad ik dus iedereen die hier vaak rijdt goed op te letten op hun snelheid, maar dit spreekt natuurlijk voorzich.



Tekst en foto's: Arjan, Ronnie en Umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht