Intertraffic 2002 Rai Amsterdam

FS team


Datum van foto's: woensdag 17 april 2002
Tijdstip: Gehele dag


Al geruime tijd was bij ons bekend dat er binnenkort de Intertraffic beurs gehouden zou worden. Op deze beurs worden de laatste snufjes op het gebied van verkeer, veiligheid en controleapparatuur. Dit laatste is voor ons natuurlijk erg van belang.

Vol verwachting zijn we met 10 man richting Amsterdam gegaan.



Het viel ons op dat er maar heel weinig bedrijven waren die zich echt met verkeersveiligheid bezighielden en heel veel bedrijven die zich bezighielden met winstgevende zaken, zoals parkeerbeheer en snelheidscontroles.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Duitse dynamische waarschuwingsborden. Een uitstekend middel om te waarschuwen voor mogelijke files en automobilisten voor te bereiden om mogelijk onheil. Andere varianten zijn onder andere "Stau gefahr", "Stau", "Mist".
Dynamische adviessnelheid borden. Ideaal bij regen of mistege omstandigheden. Iets waar deze overheid maar moeilijk aan kan. Verkeer is dynamisch, dat moet je dan dynamisch zien te sturen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dynamiek is zelfs de slogan van dit bedrijf, blijkbaar. Ideaal voor donkere wegen met scherpe bochten. Dit is niets meer dan een stuk staal met verticale insijdingen, met daarachter een gele achtergrond met verticale rode lijnen. Vanaf de zijkant wordt dan door optische illusie deze pijlen getoond, die de juiste rijrichting laten zien.
Dan de door ons gesignaleerde controle apparatuur. Allereerst de Optospeed. Het nieuwste wapen van de politie om er voor te zorgen dat iedereen de snelheidsbelasting afdraagt. Helaas was de fotocamera niet aanwezig.

We kregen uitvoerige uitleg van een vertegenwoordiger van de fabrikant, die meteen wist van welke site we waren.

Dit hier is dus het controleapparaat. Dit kijkt loodrecht over de weg heen en meet de snelheid.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit heeft de controleur voor z'n neus. De vertegenwoordiger noemde het feit dat de apparatuur met 2 man bediend moet worden een nadeel. Er moet bij het uitrichten eentje op het beeldscherm kijken, terwijl de ander het meetinstrument opsteld.

Veel korpsen hadden al belangstelling getoond, maar vooralsnog werken alleen Eindhoven, Zeeland en Leiden ermee.

Op naar deel 2:Dit is het vervolgverhaal van deze reportage.


Tekst en foto's: FS team


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht