A20 in het donker gecontroleerd

Door Remco


Datum van foto's: woensdag 16 juni 2004
Tijdstip: 20:25 uur


Ik besloot hier maar eens een kijkje te gaan nemen aangezien het weer mooi weer was.



radar zh a20 gouda - rotterdam in beide ri thv hmp 42.6 en 41.0 bij
afslag nieuwerkerk a/d ijssel 19:48:35



Ik reed richting gouda en zag een klein stukje voor het aquaduct de multanova in de berm staan. Gelijk maar even de afslag nieuwerkerk a/d ijsel gepakt om te kijken of ik bij de boa kon komen.

Na een half uur zoeken en veel keren gaf ik het op. Ik kon op geen enkele legale manier ook maar enigzins bij hem in de buurt komen. Toen maar even over de snelweg terug gereden om te kijken waar ze precies aan de andere kant stonden.

Bij hmp 41.0 stond de andere multanova tussen de vangrail. De eerste de beste afslag maar weer genomen en teruggegaan naar de afslag nieuwerkerk a/d ijssel. Via het industrieterein kon ik redelijk in de buurt van de radar komen.

Nadat ik over een hekje geklommen was kon ik bij de boa komen. De subaru Legacy 96-gp-gx (van het klpd steunpunt wolfheze) was het vervoermiddel van de radar deze avond.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De auto was achteruit via de vluchtstrook op deze bijna onbereikbare plek gekomen. De boa vertelde dat zijn collega op dezelfde manier op zijn stekkie was gekomen. En dat je inderdaad er met geen mogelijkheid erbij kon komen aan de andere
kant. Na wat foto's en een praatje over verkeersveiligheid ben ik weer verder gegaan. Hij stond er vanaf een uur half zeven en zou tot een uur of half twaalf blijven staan.
De complete set. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo zal de foto er ongeveer uitzien als je hem op zult vragen.
En nog een foto van de handset. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De hoogst gemeten snelheid was op het moment dat ik er was 170 km/u
waar 120 is toegestaan. Deze persoon kan dus vast gaan sparen.

Verder werd er niet overdreven veel geflitst. Een hoop mensen zagen de controle staan en wisten soms tijdig te remmen (af en toe met allerlei gevaarlijke acties als gevolg).



Helaas was de 'drive by' foto van de andere kant mislukt. Volgende keer beter.


Tekst en foto's: Remco


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht