Videoauto van Friesland geeft verkeerde voorbeeld

Door Bas


Datum van foto's: zaterdag 26 juni 2004
Tijdstip: Ergens in de middag


Vanmiddag gingen wij richting Assen om even op de A28 te gaan staan kijken naar de motoren die afkomstig waren van de TT. Net voor Wijnjewoude worden wij ingehaald door een Volkswagen Bora met een bekend kenteken namelijk 84-HF-TD en er is maar een auto die dat kenteken heeft en dat is de videoauto van het verkeer handhavingteam Fryske Diken.


Wij reden net iets boven de 80 km/u en de camera auto zat daar ruim boven, tijd om maar eens de achtervolging in te zetten om te kijken welk gedrag de bestuurder heeft want je hoort zovaak in de televisie programs’s “blik op de weg en wegmisbruikers” dat de verdachte(n) zich opgejaagd voelden door de auto achter hun. Voordat zulke uitzendingen op tv komen wordt daar heel wat knip en plakwerk in gedaan. Wij doen dat niet en u mag zelf u oordeel hierover geven !


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier rijden we bij de trajectcontrole t.h.v. Wijnjewoude en werd het gas losgelaten. De Bora zat nergens achteraan dus dan moeten ze zich wel gedragen want ze hebben immers een voorbeeld functie. De teller liep terug naar de 75 km/u maar dat kwam niet omdat er een paar auto’s voor de auto zaten maar puur om het feit dat de trajectcontrole hier actief is.
Kleven...wat is dat? Nogmaals de Bora was gewoon aan het rijden en was niet in een achtervolging. Normaal gesproken zou hij zich dus ook aan de snelheid moeten houden. Als jij of ik zo ging inhalen met het nodige kleefwerk erbij kwam dit dus op video te staan en leverde dit ons een beste bekeuring op. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hoppa en inhalen over de verdrijvingvlakken en doorgetrokken streep. Het kan allemaal met machtspositie.
Dit is zeker een artikel 5 waard, namelijk zeer gevaarlijk inhalen. We moesten allemaal in de remmen om deze slimme agent de ruimte te geven om in te voegen want anders was een klapper niet uitgebleven. De tegemoetkomende bestuurder gooide ook nog even zijn groot licht aan om hem te laten merken dat dit gedrag asociaal is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zo ziet u maar dat de videoauto's ook zeer gevaarlijk weggedrag vertonen. Overigens werd volgens ons de Volkswagen Bora toch nog geflitst bij Appelscha. Er stond daar namelijk een statief zeer verdekt in de bosjes en toen wij deze radarset voorbij gingen was de Volkswagen Bora weer op de terugweg. Van vrienden die later ook onze kant opkwamen hebben we gehoord dat deze videoauto bij de controleur van het statief stond te babbelen. Zeer spoedeisend allemaal dus, NOT!


Tekst en foto's: Bas


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht