Het KLPD controleert op de A2 bij Eindhoven Airport

Door Bole


Datum van foto's: zondag 25 juli 2004
Tijdstip: 14.00


Na een welverdiende nachtrust, bleek dat ik vandaag mijn derde reportage van dit weekend kon gaan schieten. Trof ik zaterdag al een controle aan op de A58 bij Ekkerswijer en op de A2 bij Maastrischt Airport, vandaag was het andere vliegveld aan de A2 aan de beurt:


radar nb a2 den bosch ri eindhoven hmp 154.5 thv eindhoven airport






klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Rijdend over de A2 richting het zuiden kwam ik allereerst dit bord tegen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ik lette extra goed op mijn snelheid. Op dit stuk A2 mag je namelijk 'maar' 100. Ter informatie, er liggen hier vier rijstroken.
En jawel, er werd gecontroleerd. Maar liefst 870 bestuurders in de afgelopen 4 uur hebben volgens mij zitten slapen! De BOA verklaarde dat zonder het bord hij waarschijnlijk rond de 1800 bestuurders op de foto had gezet. Hij was het met me eens, dit is duidelijk een kassa locatie, vandaar dat hij geen enkele moeite had gedaan zijn controle te verhullen, integendeel.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het bleek overigens de BOA te zijn die bij mijn reportage van de a58 gisteren, aan de overkant stond. Deze keer had hij 'zijn' MN6F dus langs de A2 uitgelaten, met een regenjas aan. Ik mocht heel dicht bij de set komen, en heb ook nog geprobeerd de ijksticker te fotograferen. Deze foto bleek later echter mislukt. De set was deze maand nog geijkt, en kon nog tot juli 2005 mee!
De bijbehorende flitser ziet er zo uit. Het draadje met PWR erbij gaat, hoe verrassend, naar de accu. De kabel met CTR erbij, vervoerd het signaal wat de set geeft om te flitsen (Control). Ook stond de flitser aan en werd er niemand geflitst op het moment van de foto. Het knopje TRG is vermoedelijk om de flitser handmatig af te laten gaan, en de onderste schakelaar regelt op welke signalen de flitser reageert, nu dus op het externe signaal. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En het totaalplaatje ziet er dan zo uit. Links onderin de accu's, op de voorgrond de flitser, met daarachter de MN6F met daar bovenop de digitale camera, met zijn regenjas aan.
Tot slot ook een overzichtsfoto van de locatie. Duidelijk is dat de locatie in de melding precies klopt. Over het vuil op de voorgrond had de BOA al geklaagd. Ook op de plaats waar zijn auto stond lag erg veel vuil. Toen hij hier eerder deze week ook al stond, heeft hij de regio al gebeld, en die zouden de gemeente langs sturen. Dat was echter nog niet gebeurt. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Al met al was dit dus echt een kassalocatie. De BOA wist dit zelf ook, en had daarom onder andere ook het bord geplaatst. Dat er dan toch nog bijna 900 mensen op de foto gaan in 4 uur tijd, vind ik dan ook echt verrassend.
Vandaag was de laatste dag dat ze 'regio Eindhoven' (A58, A2, A67) als projectweg hadden, vertelde hij.



Tekst en foto's: Bole


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht