A44 ter hoogte van kaagdorp onder vuur

Door Arjan


Datum van foto's: donderdag 29 juli 2004
Tijdstip: 19:30 uur


Na een tijdje rust bij kaagdorp kwa controles, kwam ik vanavond de volgende meldingen weer tegen:


radar nh a44 amsterdam ri den haag thv hmp 5.5 bij afslag kaagdorp (jack)

radar nh a44 den haag ri amsterdam thv hmp 6.6 bij afslag kaagdorp (jack)


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En jawel, hectometerpaaltje 6.6 afslag kaagdorp, deze plek heb ik al vaker gezien, en ben ik ook vaker bij geweest, zowel beide richtingen als enkel.
Op deze kant stond de 41-JR-HP, deze subaru forester komt van het KLPD Waddinxveen, en nog wel een luxe uitvoering, want deze heeft airco, wel lekker in deze zonnige dagen als het niet meer te houden is in de auto, alleen heeft hij er deze keer geen gebruik van gemaakt anders wordt je niet goed als je lang in de auto zit. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier de multanova 6f met digitale flitser waar deze auto mee was uitgerust. Waarom er geflitst zou moeten worden met dit weer zou ik ook niet weten want de kentekens waren op de laptop, waar de foto's digitaal binnenkwamen, al keurig uit te lezen zonder de foto enigzins bij te belichten.
Mocht je te hard hebben gereden en je besluit bezwaar aan te tekenen, kan je ongeveer deze foto verwachten. Maar zoals je de foto hiervoor zag is de ijking pas een maand oud, daar zal het dus in ieder geval niet aan liggen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog even over de lokatie: 300 meter verderop kom je een smalle brug tegen met betonnen afscheiding waar je echt goed op moet letten dat je voorganger niet schrikt van die muur en zijn auto ineens naar het midden stuurt. Dit wordt namelijk regelmatig gedaan en dat het niet altijd goed is gegaan kan je zien aan de krassen in het beton. Dat maakt naar mijn idee deze controle wel zinnig, alhoewel je hier wel snel toch net iets te hard kan rijden, maar dat leg ik uit met de volgende foto.
Hier is een foto gemaakt op het viaduct wat er voor ligt. Hier rij je naar beneden en dan een bocht naar rechts, waarbij je dan vrijwel gelijk uitkomt bij afslag kaagdorp waar de controle staat. Een beetje lullig opzich, omdat je hier wel wordt uitgedaagd om nog eventjes net ietsjes harder te gaan dan de maximum toegestane snelheid. De controle had van mij dus wel iets verder mogen staan, bij 6.5 ofzo, dan sta je net compleet open in het zicht en heb je zat tijd om nog even af te remmen om de brug op te gaan, alleen is het hier een beetje moeilijk om nog te controleren op dat punt omdat je daar eigenlijk al omhoog gaat en dat zou een afwijking opleveren met de multanova. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aan de andere kant richting den haag trof ik bij hmp 5.5 deze multanova 6f aan. Uitgerust met infrarood flitser werden de overtredingen door een utp kabeltje naar de controleur verstuurd die ze in de auto met een laptop bewerkte.
De auto waar de boa mee ree was de 96-GP-GX, een groene subaru Legacy ook afkomstig van het KLPD Waddinxveen, waarschijnlijk zal dit een van de laatste foto's zijn van deze auto, want a.s. zondag wordt deze auto afgeschreven en krijgt deze controleur een andere auto. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Helaas vergeten om een close-in te maken van de ijkingssticker, maar deze set was voor het laatst geijkt in juni, ook deze set is dus samen met zijn broertje die aan de overkant bij 6.6 staat klaar voor een jaar lang intensief gebruik. Ook hier werd gebruik gemaakt van het regenkapje, dit werd gedaan tegen eventueel aankomende regenbui. Waarom zou ik niet weten, er hing immers geen druppel regen aan de lucht. Maar de boa was dit eigenlijk aangeleerd om te doen. Deze set heeft ook nog een foto gemaakt van een trein die net aan de linkerkant voorbij kwam rijden, deze had zich niet aan de maximum snelheid gehouden van 120 km per uur ;)
Over de lokatie, eigenlijk geldt hier hetzelfde als aan de overkant, opzich nuttig voor de smalle brug, maar de rechte weg maakt het weer onzinnig. Dichterbij staan zou hier ook weer geen optie zijn, want dan zit je met de brug die omhoog gaat. Dit zou de uiteindelijke snelheid ten ongunsten doen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De scores waren aan iedere kant ongeveer 300 foto's dat maakt +/- 600 foto's in totaal, maal minimaal 30 euro, maakt toch weer een aardig mooi potje om misschien een keer wat aan die brug te doen. Dat dit bijna onmogelijk is met de drukte van het verkeer lijkt me duidelijk, alhoewel het verkeer er nu wel meeviel, het meeste was alleen maar doortuffend vakantie verkeer waaronder veel motoren. Na een tijd daar gestaan te hebben heb ik besloten om er maar vandoor te gaan. De boa's waren tot ongeveer 11 uur aan het werk op deze plek.


Tekst en foto's: Arjan


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht