RDD actief op de A7

Door Garfield


Datum van foto's: maandag 9 augustus 2004
Tijdstip: 08.15


Vanmorgen moest ik na mijn route nog even langs een groothandel in Groningen die langs de A7 zit. Ik had daar net mijn auto neergezet toen er een opvallende politieauto aan kwam rijden. Ik had eerst geen idee wat die politieauto bij dat bedrijf moest maar nadat ik het e.e.a. aan fruit in de auto had gezet wou ik toch wel ff weten wat hij hier moest met die auto.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wat bleek dus??

De groene auto (die op de laatste foto te zien is) had een Quintezz op zijn dashboard liggen onder een pet.

Nadat deze man zijn detector kwijt was en een boete had gekregen van 250€ (ik heb helaas niet gezien of deze man een afstandsverklaring heeft getekend) ben ik even met deze mensen gaan praten.

Het eerste wat ik te horen kreeg na mijn vraag wat ze van het verbod vonden was;

"als je niet te hard rijdt ben je ook geen detector nodig."
Nee je rijdt nooit te hard ook niet in de bebouwdekom waar je net even 60 rijdt als je even niet oplet. (dit is de categorie waarin de meeste boete’s worden uitgeschreven)

Op de vraag waarom dit nou juist zo gevaarlijk was ten overstaan van de meldingen via radio, internet etc, was het antwoord dat men zich bij deze vorm van meldingen zich nog goed kon voorbereiden op een controle en niet ineens vol in de remmen te hoeven gaan. Dus men gaat er direct vanuit dat detectorbezitters hardrijders zijn.

Bij 140 op de snelweg kun je met een beetje detector nog gewoon je gas loslaten tot 120 zonder een gevaar te vormen voor de overige weggebruikers. Ik kreeg als voorbeeld te horen dat bij een controle een auto vol in de remmen moest en dat hij deze controle nooit had kunnen zien staan.

Dus bij dit voorbeeld moest diegene een detector hebben gehad wat op dat moment niet veilig was.

Deze man of vrouw heeft dus te hard gereden en het was geen open vizier controle.

Dit voorbeeld heeft 2kanten (hierbij praat ik die automobilist niet vrij)
Bij de vraag of ze zelf ook geen 140 rijden op de snelweg werd dit ook niet ontkend (Wie kan dit tegenwoordig nog ontkennen)


En ja 1 van deze 2 agenten heeft zelf ook nog een boete thuis liggen voor te snel rijden.

Toen we het over controles kregen en voornamelijk welke controles hun voorkeur hadden, vonden ze het toch de lasercontrole.

Hierbij kunnen ze zelf nog kiezen vanaf welke snelheid bekeurd wordt en bij een vaste controle d.m.v. Gatso of Multanova hebben ze deze vrijheid niet.



Op de vraag van hun kant over hoe het stond met het rdd filter

Bij deze (Ze zijn trouwe bezoekers van FS dus dit kan niet missen)



Van een afstandje zag ik niets bijzonders aan deze politieauto maar van iets dichterbij gezien werd het toch duidelijker.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze 2 agenten waren de minsten niet die je kunt treffen en ik heb een goed gesprek met ze gehad.





Tekst en foto's: Garfield


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht