De onzin omtrent de trajectcontrole op de A4

Door umpire


Datum van foto's: dinsdag 9 november 2004
Tijdstip: 14:30 uur


Naar aanleiding van dit forumtopic dreigde er wat onduidelijkheid te ontstaan over de trajectcontrole op de A4. De één beweerde dat er een extra meetpunt zou zijn ter hoogte van het brugrestaurant, een andere beweerde dat het niet zo was. Tijd dus om aan deze onduidelijkheid voorlopig een einde te maken.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanuit de richting Schiphol gezien, ziet het er zo uit.
De zwarte kastjes van de vorige foto zijn niets anders dan verlichting voor de buitenzijde van het restaurant. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De "apparaten" onder het restaurant zijn niets anders dan verlichtingsarmaturen voor het wegdek van de A4.
Waar men misschien door verward raakt, is deze antenne-opstelling op het dak van het restaurant. Deze antenne heeft namelijk wel met de trajectcontrole te maken. Deze opstelling werkt als een soort tussenstation tussen de twee portalen van de trajectcontrole. Het verwerkt de signalen van beide portalen op een computersysteem, wat ergens in het gebouw staat. Deze opstelling doet dus GEEN snelheidsmeting op zich. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Foto's van de andere kant laten precies hetzelfde zien als de eerste vier foto's van deze repo. Ook hier alleen maar lampen van het restaurant en onder het restaurant de natrium lampen voor de verlichting van het wegdek.

En wat doe je bij het brugrestaurant als je niet naar de Mac, Burgerking, Kentucky Fried Chicken, Febo of La Place wil? Dan ga je vliegtuigjes spotten. Daar zijn overigens op Schiphol zelf betere plaatsen voor.
's Avonds ben ik hier nog even teruggeweest voor de eventuele "ongelovigen". Duidelijk is nu te zien dat het puur om lampen gaat, en niet om meetapparatuur. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een lamp dus en geen camera.

Mijn conclusie: een "tussenmeetpunt" bij het brugrestaurant op de A4 is een Broodje Aap verhaal. Aan beide kanten liggen er onder of direkt nabij het brugrestaurant geen meetlussen in het wegdek.
Ook zijn er mensen geweest die beweerden een bon te hebben gekregen van de trajectcontrole Nieuw Vennep RICHTING Schiphol. Niet alleen die mensen, maar ook anderen kunnen bij deze repo zien hoe de trajectcontrole op de A4 werkt en hoe de opstelling nu precies is.


Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht