KLPD Driebergen bezoekt de A20 bij Maassluis

Door SOULPUNKER


Datum van foto's: donderdag 30 december 2004
Tijdstip: 14:00 uur


Nadat ik op mijn vrije ochtend op Flitsservice had gekeken, om te kijken of er een plek was waar ik eindelijk mijn eerste reportage zou kunnen maken, vielen mij 3 controles op.
Om circa 8 uur waren er twee flitsers gemeld, namelijk op de Tjalklaan en de Maasboulevard in Rotterdam. Omdat het inmiddels 12 uur was toen ik mijn ogen opende en mijn bed voor lief liet besloot ik te gaan kijken bij de derde controle in mijn buurt. Ik zag de volgende melding staan op de site:



radar zh a20 hoek v holland ri rotterdam thv hmp 18.2 na afslag maassluis 10:19:58



Ik besloot mijn Golfje in te duiken en vanuit Rotterdam richting Maassluis te rijden. Vlak voor de afrit zag ik naast de andere rijbaan de Multanova al in de vangrail staan. Nu was het nog zoeken hoe ik op het zijweggetje langs de snelweg moest komen. Ik stond ergens geparkeerd in de woonwijk en na 10 minuten over een fietspad lopen kwam ik aan bij de Subaru Forrester met het kenteken XB-PH-28.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Subaru Forrester met links daarvan in de vangrail de Multanova. Toen ik naast het portier stond was de BOA aan het bellen, dus moest ik even wachten. Aangezien dit mijn eerste reportage was, was ik erg benieuwd hoe hij zou reageren als ik vroeg of ik foto’s mocht maken. Na een paar tellen opende de BOA zijn raam en hij vond het geen probleem als ik foto’s zou maken.
Het bleek dat hij zojuist aan de telefoon was met collega’s van het KLPD die volgens hem tussen Schiedam en Vlaardingen stonden te controleren.



Toen hij dit zei schrok ik wel even want daar was ik zojuist langsgekomen en aangezien het niet heel druk was zat ik gemiddeld op een te hoge snelheid, laten we het zo zeggen. Later bleek dat de veronderstelling van de BOA niet juist was, ze stonden niet te controleren.
De apparatuur stond in de vangrail opgesteld en flitste de auto`s vanuit Maassluis richting Rotterdam bij hectometerpaal 17.7, i.p.v. de op de site vermelde 18.2. De set stond een halve meter na de witte kastjes van de matrixborden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De apparatuur mag gebruikt worden tot mei 2005, zo laat deze ijksticker zien.
Er waren veel mensen die in de remmen gingen maar anderen hadden niets in de gaten en kunnen binnenkort een envelop op de deurmat vinden met het verzoek een bijdrage te leveren aan de staatskas. Dit is de set vanaf de zijkant gezien. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De set was ongeveer een kilometer van de oprit vandaan geplaatst, op deze foto zie je de set vanaf de achterkant.
Er werden veel automobilsten geflitst, maar achter uiteindelijke aantallen heb ik helaas niet kunnen komen. Doordat mijn fotocamera er geen zin meer had, ben ik weer naar mijn auto gegaan om vervolgens netjes met lage snelheid langs de controle te rijden. Op deze foto is te zien dat er op het moment dat ik er was, dat was ongeveer twee uur, er al 250 voorbijgangers op de foto zijn gezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Omdat het fototoestel door de kou het volledig begeven had, heb ik maar een beperkt aantal foto’s kunnen maken. De BOA zei dat er op deze snelweg werd gecontroleerd, omdat er waarschijnlijk aanwijzingen waren dat er vaak ongevallen gebeuren of dat er gewoon vaak te hard gereden wordt. De maximumsnelheid is op dit stuk 120 km/uur. Toen ik naast de flitsapparatuur stond, kwam er iemand in een Golf razendsnel voorbij rijden; deze persoon kan het nieuwe jaar gelijk beginnen met betalen, want er was een hoop gepiep te horen uit de Multanova.


Tekst en foto's: SOULPUNKER


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht