KLPD vereert Muiden vanavond met dubbel bezoek

Door umpire


Datum van foto's: dinsdag 25 januari 2005
Tijdstip: 20:45 uur


Vanavond was het dubbel feest op de A1. Muiden stond vandaag op de rol om aan beide kanten een snelheidscontrole van het KLPD te mogen begroeten. Rond 19.45 uur kwam de eerste melding bij Flitsservice binnen, niet lang daarna gevolgd door een melding dat er ook de andere kant op werd gecontroleerd. Om deze twee meldingen ging het uiteindelijk:

radar nh a1 amsterdam ri amersfoort thv hmp 12.6 bij afslag muiderslot
radar nh a1 amersfoort ri amsterdam thv hmp 13.5 thv shell station de hackelaar (sk)


Omdat het niet al te ver bij mij vandaan is, ben ik toch maar even in de auto gestapt om de bijgaande plaatjes bij Flitsservice aan te kunnen bieden.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Eerst maar even de controle richting Amersfoort met een bezoekje vereerd. Omdat ze hier wel vaker gestaan hebben, wist ik hier snel en simpel te komen. Voorheen stond de auto altijd op dit grasveldje, net uit het zicht voor het verkeer vanuit de richting Amsterdam.
Nu stond de auto, de welbekende blauwe VW Transporter met het kenteken 89-BG-RF, precies tussen de af- en oprit in. Dichterbij dan een meter of 30 was er legaal niet bij de radar en auto te komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zoek de accu's en je weet waar de radar staat.
De bijbehorende BOA was in geen velden of wegen te bekennen. Maar als je goed naar deze foto kijkt, zie je dat hij achterin zijn (ongetwijfeld) warme bus de gemaakte foto's aan het be-/verwerken is. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Er stond een stevig fris windje buiten, dus al te lang ben ik daar niet gebleven. Snel ben ik dus in mijn verwarmde auto gestapt om ook de aan de andere kant gemelde controle met een bezoek te vereren.

Ook deze was niet moeilijk te vinden en er was nog dichterbij te komen ook. Deze controle lijkt wel vrij in het zicht te staan, maar als je op de A1 zelf rijdt, ontneemt het portaal en de bijbehorende kasten een behoorlijk deel van het uitzicht op de o zo belangrijke berm.
Aan deze kant van de A1 werd "het spul" vervoerd door de even zo bekende Skoda Octavia met het kenteken 50-GS-GX. Aan de overkant is het BP benzinestation te zien. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze controle was in eerste instantie gemeld bij hmp 13.6, maar uit deze foto blijkt dat het toch echt bij 13.5 was.
De achterkant van de Octavia even wat duidelijker op de foto gezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo zag het geheel er van de andere kant uit, inclusief portaal over de weg. Tijdens het maken van de foto's aan deze kant vielen er veel enkele en dubbele piepjes te horen. De printers in Leeuwarden zullen overuren moeten maken om al die fanmail uit te kunnen printen.
Als laatste nog een foto waarbij de neus van de Octavia, de radar en het hmp-paaltje in één plaatje zijn gevangen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Inmiddels was de wind wat gaan aanwakkeren. Het werd onaangenaam guur. Ik heb niet bij de BOA op het raampje geklopt om naar de "score's" tot op dat moment te vragen, maar ik ben naar mijn auto toegegaan om weer wat op temperatuur te komen.


Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht