De nieuwe T5 van het KLPD gespot!!

Door Tento


Datum van foto's: maandag 16 mei 2005
Tijdstip: 13:00 uur


Zo aan het einde van het Pinksterweekend bevond ik mij vlakbij Amersfoort. Op de RDS zagen we een melding voorbij komen op de A28 thv 14.8 richting Utrecht. Na de mij kostbare lading veilig thuis afgezet te hebben besloot ik deze plek op te gaan zoeken.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf Amersfoort ben ik verder gereden richting Utrecht. Bij hectometerpaaltje 14.8 stond helemaal niks, echter, aan de overkant ontwaarde ik bij bij 14.9 een Multanova met in de bosjes iets wat op een nieuwe VW-Transporter leek. Dat moest en zou een reportage opleveren.....



Alslag Soesterberg zou een zetje in de goede richting zijn. Via een weg van defensie langs defensie-terreinen en kazernes kwam ik over een viaduct vanwaar ik vermoedde dat ik de opstelling zou kunnen zien. En inderdaad, dit was te zien, niet erg goed maar in de rode cirkel, bij hmp 14.9.



Dit was een kleine 300 meter na het bord "einde 90 km/uur" en ik was benieuwd waar de apparatuur op afgesteld zou staan...
Na het viaduct was er welgeteld 1 weg/gesloten inrit. Overal borden met "verboden toegang" en "militair oefenterrein". Maar na even goed gekeken te hebben besloot ik dat het bord wat hier stond gold voor de linker kant van de weg, dus als ik rechts bleef lopen zou ik vast wel vrij uit gaan.



Aldus geschiedde en begon ik aan de afdaling door het bos op zoek naar de T5.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na 5 minuten lopen ( het viel me mee) stuitte ik op een splinter nieuwe VW-Transporter, TDI en v.z.v 4-motion zodat ook deze zo achterwaarts in de berm gedrukt kan worden.



Aangekomen bij de auto zag ik niemand zitten en ook om de auto was niemand te bekennen. De auto was verder geblindeerd dus besloot ik op de schuifdeur te kloppen waarop deze open ging.
Na me voorgesteld te hebben heb ik eerst foto's gemaakt van de opstelling.



Een opstelling als altijd: Multanova + IR-flitser.



En de apparatuur stond afgesteld op 87/127 km/uur. Dat even ervoor 90 km/uur gereden mocht worden maakte volgens de agent niet veel uit gezien het aantal bestuurders dat met 127+ op de film ging. Alhoewel film, dit kwam rechtstreeks op de laptop in de bus binnen waar het direct verwerkt werd.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Weer bij de bus aangekomen hadden we het nog over het hectometerpaaltje. De melding in zuidelijke riching was ook correct maar gezien de file die de opstelling veroorzaakte besloot zijn collega deze elders neer te planten.
Volgens de agent had ik waarschijnlijk een primeur want de bus draaide net z'n 2e dag!!!!!!!



In het middengedeelte was ruimte voor 2 draaistoelen en kon men de verzamelde gegevens direct verwerken.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De ingebouwde apparatuur bevond zich nog in een test-opstelling , vandaar o.a. het losse toetsenbord i.p.v. verzonken. Door de spiegel, welke te zien is, kan men de apparatuur enigszins in de gaten houden.



Het nemen van foto's was ook hier geen probleem, alle gegevens, etc. worden toch weggegumd. Na een blik op het programma m.b.t. het herkennen van kentekens en een bedankje voor de openheid, vervolgde ik mijn weg door de rimboe, terug naar de auto.

Al met al een mooie afsluiting van een 4-tal mooie dagen op de camping met de vriendin en de kinderen. Maaaar het feest was nog niet voorbij......op de terugweg door Zwolle hoorde ik een melding op de N48 die ik nog niet eerder "gereporteerd" had en besloot ik binnendoor naar hmp 100.4 te gaan.


Tekst en foto's: Tento


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht