A12 hmp 125.3 als HOT-spot...

Door Tento


Datum van foto's: maandag 27 juni 2005
Tijdstip: 12.30 uur


Tja, HOT was het wel weer vandaag. De temperatuur maar ook het aantal meldingen. Had vandaag een snipperdag om wat zaken m.b.t. de komende verhuizing te regelen. Na een bezoekje 's ochtends in Amersfoort besloot ik via WAP nog even te controleren of er nog vreemde voorwerpen in de berm slingerden langs 's lands wegen...

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Inderdaad, o.a. de A12 stond gemeld. Ik besloot via de A12 richting Arnhem te rijden. Ik las dat de zooi langs de andere rijbaan zou staan en vanuit de auto was dat ook goed te zien.



Vanuit de auto heb ik contact gezocht met het Flitsservice meldingen centrum om te vragen of van deze plek al een repo was en zo ja, hoe lang dit geleden was. Gegevens over deze plek bleken niet (recent) te vinden in het archief en ik besloot bij Arnhem te keren en de opstelling met een bezoekje te vereren.



"Doe je wel voorzichtig", zei de meldingenverwerker,"ze kennen je hier niet"..........
Aangekomen bij de nieuwe T5 klopte ik op de schuifdeur en wilde die open doen, echter, men had hem vergrendeld. Door het donkere glas was enige beweging te zien en warempel, de deur ging open. Buiten was het HOT, in de auto aangenaam door het getinte glas en de airco.



Heb me voorgesteld als een FS-ser uit Drenthe die lichtelijk uit de koers was en dat ik een fotoreportage van de opstelling van vandaag zou gaan maken. Dit was geen probleem.



Ik liep over het gras richting de vangrail. Opeens een schreeuw: "Niet dichterbij, gebruik de zoomlens maar!" Ik gaf aan dat hier de vangrail in principe de wegafscheiding betrof, maar de agent gaf aan schrikreacties van bestuurders te willen voorkomen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op mijn "nou, dan is de snelheid er toch mooi uit en dat is toch het doel...." werd ik vriendelijk verzocht om vanaf de bestrating de foto's te maken. Tuurlijk, geen probleem.



Ben na bovenstaande foto door het tankstation gelopen en heb deze foto vanaf daar genomen. Rechts in de vangrail is nog het uitlijn-piketje te zien.
Vanaf hetzelfde punt nog even ingezoomd. Het is hier 3-baans en ik vermoed dat er behoorlijk wat mislukte foto's gemaakt zijn (2 of meer op 1 kiekje..).



De opstelling stond, zoals Ome Koos het predikt, inderdaad open vizier.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als laatste foto de bus waarin de door sommigen gehate apparatuur vervoerd wordt. Dit was de 2e keer dat ik deze bus spotte, de eerste keer was (t.h.v. Soesterberg), nadat deze 1 dag in gebruik was.


Men zegt altijd dat hardrijders onnodig veel milieuoverlast veroorzaken. Tja, een draaiende bus met airco is lekker als werkplek maar waar blijf je dan als Spee zijnde met je milieu-overlast..... alsof dat niks kost en/of uitstoot.....



De plek op zich was vol in het zicht. Als je goed oplette zag je hem van geruime afstand al staan. Tot zover mijn uitstapje op de A12, via de A30 besloot ik terug te rijden. Om te kijken of ze nog bij hmp 16.9 stonden!


Tekst en foto's: Tento


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht