A30 hmp 22.7....gered door de rem-parachute

Door Tento


Datum van foto's: maandag 27 juni 2005
Tijdstip: 13.00 uur


Na de geslaagde repo op de A12 besloot ik via de A30 richting Barneveld te rijden en dan via Apeldoorn verder richting Drenthe.



Op deze snelweg was ook een melding gemaakt, bij hmp 16.9. Dit is bij een afgesloten parkeerplaats. Hmp 16.9 was een ongebruikelijke plek en dit bleek ook zo te zijn. Toch maakte Flitsservice er melding van, zodat de bestuurder in ieder geval alert is op dat stukje snelweg. Via de parallelweg kwam ik achter die parkeerplek, en na daar eens over gelopen te zijn was de conclusie dat hier niets meer stond of had gestaan. Na dit aan Flitsservice meldingen centrum doorgegeven te hebben, vervolgde ik mijn weg.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een paar kilometer verderop, de gang zit er lekker in, een zo goed als lege snelweg voor, naast en achter me, zie ik iets roods schitteren na een viaduct. Instinctief trek ik aan het koordje en de remparachute doet z'n werk. Bijna afgestraft op een lege snelweg.....



Weer het Flitsservice meldingen centrum aan de telefoon. HIJ STAAT bij 22.7!!!!!!



Aan het eind van de A30 ben ik via een behoorlijke omweg (was een gokje) door het pittoreske Achterveld en omgeving weer in Barneveld beland.



Uiteindelijk kwam ik over een viaduct, waar hij wel onder moest staan. De auto in het gras, en ja hoor: BINGO!!!!
Als je verder doorliep en weer richting de opstelling keek, zag je de bus in de bosjes staan. Vanuit de auto had ik de auto niet gezien maar vermoedde de auto wel op die plek.



Een 300 meter na deze plek mag men nog maar 90 km/u waarna er geritst en gezigzagd mag/moet worden, omdat de A30 ophoudt.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vanaf boven op het viaduct was de bus door het struikgewas te zien.



Ik stond in dubio, wel of niet door de brandnetels naar beneden. Nu vond ik die brandnetels niet zo erg maar meer de reactie van een agent die niemand beneden verwachtte.



In de kofferbak vond ik nog een paar stoute schoenen en ik besloot de gok te nemen.
Al fluitend benaderde ik de bus van achteren, gevolgd door een "niet schrikken", want de schuifdeur stond open.



Ik trof een bekende gezicht aan. Hij moest mij even helpen, maar toen wist ik het ook weer: de primeur rond Pinksteren met de nieuwe T5 !!!!

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier onder de bomen was het goed vertoeven. Uitschieter vandaag was 1 bestuurder die met 180 langs de Multanova reed. Nou, het scheelde bij mij ook niet veel...... In het verleden had men hier snelheden tot over de 220 geklokt. Maar die uitschieters vind je op deze plek niet meer.

Zo denk je, ik meld een locatie af, staat het hele zooitje een eind verder op de A30. En een goede open vizier controle, de agent vroeg zelf ook nog wat ik van de opstelling vond. Ik zag hem, ondanks euh de snelheid, nog op tijd dus het spul stond wel ok ;-)....



300 meter na de opstelling mag je max. 90 km/uur. De opzet was om op dit punt de snelheid er al zoveel mogelijk uit te hebben. Ik vond dit een nette plek om te staan ( als ze dan toch ergens moeten staan ;-) ), na dit punt had ik alle aandacht nodig bij de diverse borden en in- en uitvoegstroken.


Tekst en foto's: Tento


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht