Digitaal geflits op A2



Datum van foto's: woensdag 17 augustus 2005
Tijdstip: 12:00 uur


Waarschijnlijk hebben jullie het al ruim in de media gelezen, op de A2, tussen Breukelen en Vinkeveen vindt er een test plaats met digitale snelheidcamera's. Omdat ik erg benieuwd was hoe een en ander in zijn werk gaat, en er een middagje vrij op de agenda stond heb ik de camera meegenomen en ben aan de slag gegaan.


Omdat dit mijn eerste reportage is, verwacht ik dat hij niet perfect is, opbouwende kritiek stel ik daarom erg op prijs.


Als eerste heb ik een aantal "drive-by-shoots" gemaakt (eigenlijk laten maken). Mijn Zwitserse gast die ik op Schiphol ging afzetten heb ik mijn camera in zijn handen gedrukt, en hij heeft voor mij de verschillende objecten zo goed en zo kwaad als dat ging vastgelegd. Hoewel er sprake was van enig fileleed, ging het bij de laatste testpaal erg snel, en hoop ik dat het daar een beetje duidelijk is.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De start van het proeftraject bij HMP 47.7 op de A2 in noordelijke richting.


De start is bij het viaduct ter hoogte van "Nieuwe Ter Aa", hier rij ik later nog overheen om nog iets bijzonders mee te maken.

Dan komt de eerste opstelling, volgens de hectometerpaal die ik op de foto heb, is dat bij HMP 47.1. Mijn gevoel zegt echter dat die veel dichter bij het viaduct stond, in ieder geval korter dan 600 meter. Dat ga ik nog even controleren, ergens volgende week. De eerste opstelling, is een opstelling met 2 palen.


Ik heb deze opstelling ook nog door het achteruit geprobeerd, maar die is zo onscherp, die kan ik niet plaatsen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zelf vind ik het zo slecht nog niet, digitale snelheidscamera's, MITS het niet als melkkoe wordt ingezet. Het voordeel is dat het mogelijk moet zijn om binnen 48 uur een bekeuring op de mat te hebben. Ik denk dat er een soort van opstelling is gecreŽerd waarbij er uiteindelijk besloten wordt voor welke radarkast en voor welke lussenkast er wordt gekozen.


Tekst en foto's: Garage


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht