Bumperkleef opleiding opstelling op de A1

Door Hhappy


Datum van foto's: woensdag 31 augustus 2005
Tijdstip: 13:00 uur


Voordat ik in de auto stap, kijk ik altijd even op Flitsservice.nl naar de controle plekken zoals ze op dat moment bekend zijn.
radar ge a1 apeldoorn - amersfoort beide ri thv hmp 77.6 bij het viaduct deze stond er vandaag tussen. Laat dat nou net op m'n route liggen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als je vanaf Kootwijk over de A1 rijdt heb je net voor afslag Hoenderloo een viaduct. Deze foto is gemaakt vanaf het viaduct kijkende in de richting van Kootwijk. Het verkeer komt hier lichtjes een heuvel afgereden.
Sinds een poosje staan er op de linkerrijstrook van die dwarsstreepjes, zoals te zien is op de foto. Als je vanaf Kootwijk aan komt rijden, staat er ook een klein bordje met daarop "proefvak". klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit ding stond samen met een broertje op het viaduct vandaag.
Een close up geeft dit beeld. Het gaat hier om een overtredingscamera. Waar kijkt dit ding dan naar? klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit was ongeveer het beeld waarnaar gekeken werd vanuit deze camera. Een mooi beeld van het verkeer op de A1 wat in de richting van Apeldoorn reed vandaag.
Dit was het broertje wat een klein stukje verder opzij stond. Een zogeheten VCS Kentekencamera. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo stond dit ding dan te kijken door de spijlen van het viaduct. In het verlengde kun je nog net de statief poten zien van de andere camera. Tevens een dikke kabel erin met hele duidelijke naamgeving. Je zal de verkeerde kabel maar in de verkeerde camera stoppen.
Hierbij het beeld dat gemaakt werd vanaf deze camera. Ietsje meer van opzij dan de vorige, zoals te zien valt. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zo stond de apparatuur vandaag broederlijk een blik te werpen op het verkeer wat over de A1 kwam.
Soms zie je nog wel eens leuke stickers/papiertjes op de spullen zitten die je langs de weg tegenkomt. Dit was er zo eentje. Dit stond er op de overtredingscamera. Het activa nummer van de VCS kentekencamera was maar een getalletje anders. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik was vandaag niet de enige nieuwsgierige persoon.
Wat werd er nou eigenlijk gedaan vanuit deze bus? In dit geval was hier iemand in opleiding over hoe om te gaan met deze apparatuur. Men kan over een traject van 150 meter precies zien wat er gebeurt. Zien of iemand aan het bumperkleven is (en dit ook terugkijken), een gemiddelde snelheid opmaken en nog veel meer dingen. In de toekomst zal dit dan ook ingezet worden in combinatie met motoragenten die je gelijk van de weg af zullen halen.

Vandaag werden er hier geen bonnen uitgeschreven. Dit was puur een trainingsdagje. Echter er zijn al een paar mensen die de training afgerond hebben en het diploma gehaald hebben. Dus dit zal een beeld zijn wat steeds vaker op de weg zal verschijnen.


Tekst en foto's: Hhappy


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht