Standaardplek A20 eindelijk op de plaat gezet

Door Machiel


Datum van foto's: vrijdag 30 december 2005
Tijdstip: 14:30 uur


Op de terugweg van Spijkenisse naar Woerden waar ik vakantiewerk had gedaan hoorde ik via de Flitsservice flitslijn dat er een controle stond op een standaardlocatie van de A20 richting Gouda bij hmp.42.6. Omdat ik me niet kon herinneren dat er ooit een reportage van deze stek gemaakt was heb ik de afslag Nieuwerkerk a/d IJssel genomen, en na de auto in een straatje geparkeerd te hebben ben ik naar de controle gelopen.Het zou m'n 2e primeur worden. Na de bus die de spullen vervoerde nu de controlestek.



Zoals velen weten is ter hoogte van hmp 42.6 bij een voetgangers/fietsertunnel.Om bij de controle te komen moest ik / moet je aan het begin van de tunnel langs het hek van de tunnel lopen tot een ander hek, daaroverheen klimmen en dan kan je naar de vangrail lopen / bij de opstelling komen. Toen ik richting de tunnel liep kwam de BOA even uit de auto om wat te doen aan de opstelling. Hij ging snel daarna de bus weer in. Bij toen ik bij het tweede hek aankwam heb ik voor de zekerheid eerst maar eens op m'n vingers gefloten (hou ik dat ook nog eens bij;)) en na de tweede keer ging de schuifdeur open. Na gevraagd te hebben of ik verder mocht komen ben ik over het hek geklommen. Na me voorgesteld te hebben mocht ik foto's maken.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Volkswagen Transporter met kenteken 55-BS-LB.
De opstelling met ook zichtbaar het hek van de voetgangers/fietserstunnel. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Overbekende open vizierfoto zoals de meeste opstellingen erbij staan (afgezien van de opstellingen die achter hmp bordjes staan).
Ook overbekende foto. Misschien niet 100% open vizier door het hek van de tunnel, maar het kan slechter. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vaakbezochte plek getuige de meldingen en de wielsporen. Vanaf de vluchtstrook wordt de auto achteruit achter de vangrail en vervolgens tussen de bomen door op de plek gereden.
De aansluiting voor de voedingskabel. Hiermee worden de accu's voor de opstelling opgeladen bij het steunpunt. De accu's worden ook opgeladen tijdens het rijden en misschien ook wel tijdens het stationair draaien gedurende de controle. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Tijd om in te laden.VOor alles een plekje/bakje/koffer.
De radarmodule, de regelcomputer, de camera,en de IR flitser met statief zijn inmiddels verwijderd en opgeborgen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tot het einde van de controle heb ik in de bus met de BOA zitten praten over de welbekende onderwerpen. De controle eindigde om 15:00 en heeft 4 uur geduurd. Cijfers: Aantal passanten: Ongeveer 9100, aantal overtreders: 948,ruim 10% dus. De BOA vertelde dat ongeveer de helft er later nog afvalt.



Na de BOA gegroet te hebben, gingen we ieder ons weegs.


Tekst en foto's: Machiel


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht