De A1(hmp 108.6), na de wegwerkzaamheden

Door ikinks


Datum van foto's: donderdag 19 januari 2006
Tijdstip: 13:00 uur


Na mijn (overigens mislukte) tentamen van donderdagmorgen kon ik weer naar
huis. Nadat ik al een stuk op de A1 richting het oosten gereden was kwam het
in me op dat ik vergeten was de flitsmeldingen te bekijken. Nog geen minuut
later zie ik wat in mijn ooghoeken verschijnen: een Multanova. Het toeval
wou dat ik mijn digicam mee had en ik besloot daarom om bij afrit Bathmen de
snelweg te verlaten. Daar ben ik even gestopt en heb een blik geworpen op de WAP-site
van Flitsservice of deze controle al gemeld was en ja hoor:



radar ov a1 deventer ri hengelo thv hmp 108.6 na afslag deventer oost bij
viaduct





Na de afrit was het even puzzelen hoe nu verder te rijden, maar wonderwel
was het binnen 10 minuten gevonden.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Om te beginnen een foto richting Deventer. Nu nog een gewone 2 x 2 baans
weg, maar als de wegwerkzaamheden klaar zijn dan heeft het weggedeelte tussen
knooppunt Beekbergen en afslag Deventer-Oost er aan weerszijden een
spitsstrook bij. Dat verklaart ook gelijk de gele doorgetrokken streep op de
vluchtstrook: hier werd aan de weg gewerkt! Met de nadruk op werd, want de
echte werkzaamheden hebben zich meer richting Beekbergen verplaatst. Als
inzet nog het hectometerpaaltje dat bij de melding hoort.

De controle vond plaats onder het viaduct waaraan ook de laatste
matrixborden richting Twente hangen. Op de foto is de Multanova nog net te
herkennen boven de grijze electriciteitskasten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En daar staat de Multanova dan, in vol ornaat, naast het vangrailtrapje. Compleet
met burka, accu, en infraroodflitser. Op zich redelijk open vizier, maar
omdat de opstelling onder een viaduct stond kan deze nog wel eens over het
hoofd gezien worden. Hoeveel auto's er op dat moment reeds in de laptop stonden opgeslagen is mij niet bekend gemaakt.
En nog een keer op straatniveau. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vandaag had de groene Subaru Legacy van de KLPD met kenteken HREF="http://images.flitsservice.nl/cm_php/kenteken/kenteken_view.php?id=2">93-GP-GX
de eer om op deze stek te staan.


Tot slot nog de prangende vraag of dit een kassalocatie is. Mijn mening: ja.
Vanaf knooppunt Beekbergen tot afslag Deventer-Oost wordt aan de weg
gewerkt, met als gevolg dat de maximumsnelheid over bijna dat hele traject
verlaagd is naar 70 of 90 kilometer per uur. Vlak voor de controle staat het
grijze ronde bord met diagonale strepen, ten teken dat de normale
verkeersregels op de snelweg weer gelden. Denk je eindelijk het gas weer wat
dieper in te kunnen trappen na het slakkengangetje van de voorgaande 15
kilometer, wordt het voor sommigen gelijk weer afgestraft, met als gevolg
een ongewilde acceptgiro die over een week of 4 op de deurmat valt.


Tekst en foto's: ikinks


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht