Tiende primeur op de A12 bij hmp 32.9

Door Machiel


Datum van foto's: donderdag 19 januari 2006
Tijdstip: 22:18 uur


Toen ik de melding zag vond het wel een vreemd hectometerpaalnummer, temeer omdat hmp 33.0 in de buurt van het viaduct is. Mogelijk heeft de melder de 9 voor een 6 aangezien. Hoe dan ook,ik ben altijd in voor een ritje en een reportage, want zoveel plekken zijn er hier niet in de buurt waar gecontroleerd wordt. Dus ben ik in de auto gestapt en op pad gegaan.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Omdat er in de melding 'bij afslag Reeuwijk' stond, ben ik even bij de Esso eraf gegaan om te kijken of ze niet vr de afslag zouden staan. Toen ik lopend verder gegaan ben, tussen de bomen door, zag ik dat het nog 2 km was naar de afslag en omdat ik geen zin had om 2 km door het natte gras te lopen ben ik maar weer terug gegaan naar de auto. Ik schrok nog wel even van een KLPD-auto die rondjes op het parkeerterrein van de Esso reed en bleef staan toen ik tussen de bomen terugliep.Later draaide die weer richting het parkeerterrein en ben ik als een haas de berm uitgerend en toen in de auto richting de afslag.



Overzicht van de ( later wel gevonden) opstelling en de weg.

Toen ik bij de afslag Reeuwijk kwam, zag ik de Transporter al staan onder het viaduct met op de vluchtstrook de auto van het KLPD die ik bij de Esso al had gezien.Hoe nu daar te komen??Geen parkeergelegenheid en geen weggetje waardoor ik dichtbij de controle kom komen.Hoe was de BOA daar gekomen en hoe kon ik daar zo legaal mogelijk bijkomen??



Het setje van de voorkant gezien.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ooit heb ik een controle bezocht richting Utrecht bij 32.7. Daar kon ik toen bijkomen door na de afslag Reeuwijk over het viaduct te rijden,rechtsaf te slaan,bij de rotonde weer rechts te gaan en zodoende kom je op een weggetje uit wat onder de snelweg doorloopt. Aan dat weggetje begint een fiets/bromfietspad richting Bodegraven en die loopt langs de oprit van het viaduct waar de controle onderstond. Misschien was dat hier ook van toepassing...



Het hectometerpaaltje plus het uitlijnpaaltje waar de set stond.

Dus heb ik de auto onder de snelweg gezet en ben te voet verder gegaan.Er zat wel een redelijk brede sloot tussen het fietspad en een weilandje langs de snelweg, dus ik had de hoop al een beetje opgegeven. Ik ben gelukkig lang, dus met een beetje mazzel had ik nog wel over de sloot kunnen komen maar dat was niet nodig zo bleek later. Op een bepaald punt was de sloot droog en kon ik er zonder problemen over. En toen begon het tochtje door een stukje bos. Uiteindelijk kwam ik bij het viaduct en toen zag ik de behoorlijk nieuwe KLPD auto achter de vangrail staan en de KLPD'ers aan de praat met de BOA.



Deze achtergrond heeft de foto als je hem opvraagt.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ze hadden de auto achteruit gereden vanaf de vluchtstrook.Toen ik uit de bosjes tevoorschijn kwam stonden ze even raar te kijken, maar zeiden niks bijzonders.Ik heb me netjes voorgesteld aan de 2 KLPD dienders en de BOA begroet die ik al eerder tegenkwam op de A20 bij 42.6.Foto's maken was geen enkel probleem. Ik mocht daar natuurlijk niet komen, maar nu ik er toch was deed hij weer niet moeilijk. De BOA vertelde later dat de KLPD'ers zich wel afgevraagd hadden wat ik kwam doen en waar het goed voor was.Ja, je wordt niet altijd begrepen.



Een helaas donkere en bewogen foto van de bus en de opstelling.


De controle was om 18:38 begonnen en eindigde om 22:38. Cijfers: aantal passanten: 7019, aantal overschrijdingen: 733, aantal overtreders: 185. Dat is 2.6 % van het aantal passanten. Ik heb een tijdje op de handheld van de Multanova gekeken en veel passanten reden tussen de 120 en 130 km/h, met een forse uitschieter naar 145 km/h. Het regenachtige weer zal de reden zijn van deze gereden snelheden, behalve die uitschieter uiteraard.



Het geoefende oog zal de bus hebben zien staan onder het viaduct en het lampje van de IR flitser.
Na de BOA gegroet te hebben, ben ik al spingend over takken en slootjes via het het fietspad naar de auto gegaan.


Tekst en foto's: Machiel


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht