Trajectcontrole A2 op herhaling

Door Egeltjes


Datum van foto's: zaterdag 18 februari 2006
Tijdstip: 14:30 uur


In het Controle-forum kwam het al ter sprake. Smozzie meldde dat niet alleen het bord "Traject-Controle" verdwenen was, maar dat ook de webcams (de camera's die het verkeer opnemen) boven het wegdek er niet meer hingen.


Eerst een overzicht rond deze TC (Traject-Controle).


  • 07-sep-2004 is deze TC voor het eerst geplaatst, althans toen is hij geijkt door het Nederlandse Meetinstituut. Zie deze repo.
  • 09-mrt-2005 is de TC
    afgefikt
    .
  • 21-mei-2005 waren er nieuwe kasten geplaatst, zowel bij Maarsen als bij Breukelen. Zie deze repo.
  • 27-jun-2005 is deze TC aktief, althans dat meldt de
    acceptgiro
    uit Leeuwarden mij.
  • 09-jul-2005 ben ik het laatst wezen kijken bij Maarssen en heb ik er uitgebreid
    foto's
    van gemaakt, inclusief alle aanhangsels.
  • 12-feb-2006 En deze week het gerucht dat de zooi bij Maarssen verdwenen is?


    Tijd om er weer eens een kijkje te nemen.

    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    Vanaf het viadukt, vlak voor de traject controle, zien de oost- en westberm er uit als een grote bouwplaats. Dit is volgens mij ook de reden waarom de TC hier niet meer werkt, althans waarom de noordelijke webcams en bekasting er niet meer zijn.
    Bij Maarssen is bij mijn wandel-toegangsweg nu een compleet hekwerk geplaatst. Gelukkig moeten hulpdiensten er door kunnen, zodat alleen een geplaatste C1-bord (verboden toegang voor alle soorten voertuigen) mij als wandelaar niet de toegang kan verbieden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    En dan is het nog zo'n 450 meter wandelen. Het gras was verdwenen en was veranderd in bouwzand, plassen en modder met hier en daar een rij damwanden. Verder valt op dat hier (HMP 55.0) de bekasting van de TC verdwenen is. Deze zou iets na de witte paal gestaan moeten hebben.
    Bovenin het portaal hangen nog wel de kappen, maar de webcams zelf zijn verdwenen. Hooguit de bekabeling is nog aanwezig. Verder valt er een klein voorwerpje op (onderaan de paarse pijl). Wat dit is, is mij niet bekend.

    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    Het portaal zelf lijkt hier botweg doormidden gezaagd te zijn en is de A-vormige zijpoot vervangen door deze twee stalen poten. Door de dunnere stalen pijp (hier rechts naast de poot) lopen de kabels van de webcams.


    De kabels van de matrixborden gaan richting de overkant van de A2.

    De webcams-kabels komen volgens mij uit in deze rode slangen. Ze willen ze vast weer gebruiken wanneer de werkzaamheden afgerond zijn en liggen tijdelijk langs de betonnen "geleide-rail".
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    De acht lussen liggen nog in het wegdek, voor elke rijstrook 2 stuks ...
    ... en komen uit in deze 8 witte slangen. Volgens mij gewone luchtslangen, die als bescherming dienen voor de kabels zelf. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    De uiteinden van deze slangen zijn keurig afgedopt.
    Ik heb nog geprobeerd om de overzijde van de A2 te bewandelen, maar ik werd tegengehouden door dit bord (en een artikel 461 van het wetboek van strafrecht).


    Maar zoeken op de "Combinatie Haarrijnse Plas" leert dat men hier een geheel natuurlijke water-filtering aan het aanleggen is en dat men de A2 hier gaat verbreden.

    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    Het grote "Trajectcontrole" bord bij HMP 55.2 is dan verdwenen, maar een bord bij HMP 55.5 geeft aan dat men nog wel eens op de "maximum snelheid" wil controleren.
    En daarna was het op weg naar Breukelen. De TC bestaat immers uit twee portalen, zodat ook de nieuwsgierigheid naar de status bij dit noordelijke deel gewekt was. Dus bij het Hotel-Breukelen de A2 af en zo'n 1500 meter wandelen naar HMP 51.5. Nu door het lage gras, in plaats van vlak langs de geleiderail (zoals een vorige keer).


    De webcams en de lampen hangen nog keurig boven de weg (richting Breukelen en Amsterdam).

    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    En de kast ernaast ziet er ook onbeschadigd uit.
    Ook vanaf deze kant ziet de kast er onbeschadigd uit. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    En ook bij dit portaal hangt een intrigerend kastje. Misschien een bewegingsmelder, voor het geval er iemand bij de kast in de buurt komt?


    Wat mij wel opviel is dat de kabels nu IN het A-vormige portaal verwerkt zijn, in plaats van in een aparte stalenbuis ernaast. Zou Justitie toch bang geworden zijn voor eventuele sabotage pogingen?


    Conclusie:
    Tis nu weer een stuk relaxter rijden zo. Nu kan je tenminste weer goed op de berm letten en op de mede weggebruikers, in plaats van op de snelheidsmeter.





    Tekst en foto's: Egeltjes


    De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

    Flitsservice.nl wordt gehost door:

    Prolocation banner



    Terug naar het reportage overzicht