Weinig gebruikte plek door het KLPD bezocht op projectweg A12.

Door Machiel


Datum van foto's: dinsdag 7 maart 2006
Tijdstip: 22:53 uur


Zoals wel is gebleken uit de reeks meldingen van de A12 vorige week en de week daarvoor is de benaming "projectweg" tijdelijk (?) toegekend aan de A12. Één van de meldingen die daar verantwoordelijk voor was is die van 7 maart, omstreeks kwart voor 10 's avonds.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Multanova met regenkap in de vangrail.



Daarop ben ik in de auto gestapt en naar de locatie toegereden.Het zou nog maar de vraag zijn of ik dicht bij de controle zou mogen komen, omdat hmp 46.9 niet bij een viaduct o.i.d. is en dus niet legaal te bereiken zou zijn.

En nog een keer de Multanova.



Toen ik over het viaduct van de Cattenbroekerdijk reed zag ik de controle al staan in de rechterberm bij een martixbordenportaal.Ik ben voor de zekerheid eerst maar het naastgelegen weiland ingelopen om de aandacht van de BOA te trekken. Die zat warm in z'n Subaru Forester de foto's te verwerken. Het fluiten op m'n vingers had vanwege de kou en de wind niet veel resultaat, maar ineens ging het raampje open en werd er iets van 'hallo' geroepen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het bijbehorende bordje welke aan het portaal hangt. Op de volgende foto ook het hectometerpaaltje.



De BOA had me blijkbaar opgemerkt toen hij een keer naar rechts keek. Hij kwam de auto uit en kwam naar de sloot die het weiland van de berm scheidde. Ik heb gezegd dat ik voor een reportage op Flitsservice foto's wilde maken en vroeg of ik naar hem toe mocht komen. Dat was geen enkel probleem en dus ben ik teruggelopen naar het begin van het weiland om vervolgens een bruggetje over te gaan en via de berm naar de controle te lopen.

Overzicht van de radarset, de Subaru en het hectometerpaaltje.



Na me voorgesteld te hebben heb ik een sms gestuurd om de exacte locatie door te geven.Na een inleidend praatje heb ik foto's gemaakt van de opstelling. Helaas zijn de foto's zeer donker, maar m'n digicam kan slecht overweg met donkere plekken en ik mocht bij het fotograferen van de Multanova geen flits gebruiken van de BOA. De reden zal wel duidelijk zijn.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Cijfers: Begintijd: 19:00, eindtijd:23:00, aantal passanten:5362, aantal overtreders:299, ruim 5,5%. Hoogst gemeten snelheid: tussen de 170 en 175 km/h waar 120 km/h is toegestaan.Die passant mag waarschijnlijk binnenkort z'n roze papiertje inleveren.
Na nog even met de BOA nagepraat te hebben ben ik naar huis gegaan.


Tekst en foto's: Machiel


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht