A1: KLPD haat wegwerkers en automobilisten

Door MRE


Datum van foto's: maandag 20 maart 2006
Tijdstip: 18:30 uur


In de media heeft u de afgelopen weken al kunnen zien dat het KLPD veelvuldig snelheidscontroles houdt op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht bij hmp 80.1 bij de wegwerkzaamheden.



Zelfs KLPD persvoorlichter Frans Zuiderhoek vertelt volmondig op tv dat men dit doet voor de verkeersveiligheid. Ik weet niet hoe na´ef dhr. Zuiderhoek is, of hoe na´ef hij de Nederlandse bevolking vindt, maar als er dan tegelijkertijd een snelheidscontrole volledig verdekt achter een object bij wegwerkzaamheden wordt getoond op tv, dan zakt bij mij de broek direct op de enkels. Waarom ? Omdat niemand kan zien dat er gecontroleerd wordt en dus ook niet langzamer zal gaan rijden. Met andere woorden, men rijdt met dezelfde snelheid door.



Ter illustratie; je kind staat op het punt iets te doen wat niet mag. Een normaal nadenkend ouder zal zijn kind een waarschuwing geven om te voorkˇmen dat zijn kind zich zal gaan misdragen. Toch ? Of laat u uw kind zijn of haar gang gaan (lees: misdragen) om vervolgens 3 weken later uw kind te straffen.



Helaas kan men bij het KLPD niet normaal denken. Daar denkt men dat door middel van snelheidscontroles alles op zijn pootjes terecht komt. Gelukkig weet een normaal mens met een gezond verstand wel beter.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Wat het KLPD op de A2 kan, kunnen ze ook op de A1. In combinatie met een totaal onduidelijke snelheidslimiet, heb je complete chaos. Altijd goed om eens flink te cashen bij wegwerkzaamheden waar, op het tijdstip van deze controle, niet gewerkt werd.



Deze foto is genomen net na toerit Deventer-oost richting Apeldoorn. Zodra je de hoofdrijbaan opkomt, zie je de matrix borden een snelheidslimiet van 70km/u aangeven. Het is vanaf deze plek nog 600 meter naar afslag Deventer.
Aangekomen bij afslag Deventer, branden de matrix borden ineens weer 90km/u en dat terwijl het wegbeeld/inrichting hetzelfde is als op foto 1. De matrixborden op het portaal die na het portaal op deze foto komen, geven ook een snelheidsbeperking van 90km/u aan. Echter staat er bij dat volgende portaal ook een A1 bord welke een maximum snelheid van 70km/u aangeeft. Dit alleen in de rechterberm. Totaal onduidelijk dus voor de automobilist wat de maximumsnelheid is op dit wegvak. Hoe draai ik de automobilist een rad voor ogen om ze vervolgens bij hmp 94.6 eens lekker te naaien. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dezelfde situatie maar nu duidelijk de verschillende snelheden op het A1 gebodsbord (70) en de matrixportalen (90)
Wie bij afslag Twello de A1 verlaat, kan een via de parallelweg redelijk dicht bij de controle komen. Zo zag het er deze namiddag/avond uit. De multanova lekker verstopt achter de bouwkeet zodat niemand het ziet. Je moet wel een hekel aan wegwerkers hebben als je hier gaat controleren na werktijd van deze mannen. Als KLPD flitsboa moet je er toch niet aandenken dat je hier staat voor de veiligheid van wegwerkers. Dan zou je namelijk tijdens werktijd hier wel gaan staan met een tekstkar waarop staat vermeld dat er op snelheid gecontroleerd wordt. Iedere automobilist die dan nog te hard rijdt en een boete krijgt, is dan gewoon dom bezig. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hier de gehele rommel bij elkaar. 2 radarsets in de middenberm en ook nog eens een CatchKen erbij. De man in de blauwe bus heeft het er maar druk mee. Duidelijk iemand die plezier in zijn werk heeft en er geen traan om laat om medelanders eens flink een oor aan te naaien.
Het geheel speelde zich vandaag af tussen hectometerpaal 94,6 en 94.5. Op beide rijbanen (Apeldoorn ri Deventer en Deventer ri Apeldoorn) kregen automobilisten een flinke trap na van de blauwe helden die zo graag serieus en gerespecteerd willen worden. Echter respect moet je verdienen en dat is het laatste waar de held in de grijsblauwe bus vandaag mee bezig was. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog even een laatste foto van het stiekeme gedoe waar het KLPD patent op heeft. De radarset welke het verkeer van Deventer naar Apeldoorn stond te controleren was pas te zien als je er naast reed. Volledig volgens het ôWij-strijden-met-open-vizier-en-dienen-alleen-de-verkeersveiligheidö- principe.

Legt u alle schijnheilige praatjes en leugens van het KLPD maar naast u neer, of beter, negeer ze. Uit deze reportage blijkt wel weer dat het KLPD alleen uit is op geld. Waarom zou je anders tegen dubbel tarief gaan staan controleren op snelheid op een plek waar geen wegwerker te zien is en waar op de andere rijbaan een Vmax van 100km/u geldt ivm de spitsstrook ?


Tekst en foto's: MRE


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht