*UPDATE* Vanaf 10 juli trajectcontrole A12 tussen Velperbroek en Waterberg een feit.

Door broodjebamibal


Datum van foto's: vrijdag 7 april 2006
Tijdstip: 10:00 uur


Noot Flitsservice: Volgens het BVOM
is de trajectcontrole vanaf maandag 10 juli actief.




Ik had vandaag nog wat tijd en zin om eens een kijkje te nemen wat er allemaal te zien is op de A12 tussen de knooppunten Velperbroek en Waterberg. Er gingen al tijden geruchten dat er een aanvraag was voor een trajectcontrole tussen deze twee knooppunten. Dus met een regenjas en rubberen kaplaarzen aan ben ik op pad gegaan om eens een kijkje te nemen. Ik ken de regio redelijk goed dus ik wist wat mij tewachten stond: REGEN, WIND en BAGGER!! Wat doe ik hier!??.. Juist, de medemens hopelijk waarschuwen en zorgen dat hun zuurverdiende knaken (sorry, euro's) niet naar geld-oogster Spee verdwijnen!!



Ik besloot om bij Velp te beginnen en bij het tunneltje richting Presikhaaf naar de snelweg te lopen. Vanaf een afstand waren de camera's al te zien en was het mij duidelijk dat ik de goede kant opging... Daar aangekomen had ik alleen pech dat de vluchtroutes in de geluidswal alleen van binnenuit open kunnen en moest ik noodgedwongen door het glas fotograferen. Mijn excuses voor de eerste paar foto's, waar de kwaliteit niet zo goed van is.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is het portaal waar de controle voor de richting Velperbroek ophoudt en de controle voor richting Waterberg begint. Dit is net voor afrit 27 bij HMP 133,2, waar een maximumsnelheid van 100 km/uur geldt.
Nog een keer het portaal van een afstand waar de camera's richting Waterberg goed te zien zijn. Onder het portaal stond nog een geel bordje A12N 133,2 een beetje gammel in de grond.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De eindcamera's van de controle richting Velperbroek.
Closeup van een camera. Volgens mij is dit weer een ander soort dan we al gezien hadden bij andere trajectcontrole's. Uiteraard compleet met IR lamp. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is de andere zijde van de snelweg, waar de controle richting Velperbroek ophoudt. Hier was duidelijk te zien dat er een "kluis" bijgeplaatst is voor de apparatuur. (rechts)
Het geheel nog een keertje, met linksboven de antenne voor de verbinding tussen de twee portalen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De antenne. Wat mij opviel was dat hier verder geen camera hing voor beveiliging van de besturingskast tegen "spontane zelfontbranding".

Nu vond ik het welletjes bij het portaal bij Velperbroek en besloot richting knooppunt Waterberg te gaan. Daar aangekomen heb ik de auto langs de kant gegooit en ben ik vol goede moed de bossen ingestapt. Ik had daar wel een beetje een naar gevoel bij omdat hier vroeger een homo-ontmoetingsplek was. Ik wist niet of dit nog steeds zo was maar ik ben verder niets vreemds tegengekomen.
Overzichtsfoto van het portaal bij Waterberg, net voor afslag 26 waar de controle voor richting Velperbroek begint en richting Waterberg eindigt.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De hectometerpaaltjes bij het portaal. Ook staat hier het bord 100, wat hoop ik nog eens aangepast wordt omdat dit wel erg dichtbij is. Verder heb ik het traject naderhand nog een keer afgereden maar heb nog geen waarschuwingsbord voor de controle gevonden. Op de achtergrond zijn duidelijk de vers ingefreesde lussen te zien in het wegdek.

Deel twee van deze repo is hier te vinden


Tekst en foto's: broodjebamibal


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht