Aangekondigde KLPD controle op de N65 thv Haaren

Door NvR


Datum van foto's: zaterdag 25 mei 2002
Tijdstip: 15.00uur


Vandaag was er een mini-minimeeting in Eindhoven. Door een aantal omstandigheden, was de opkomst wel wat minder als dat we gewend zijn.



Aanwezig waren ondergetekende, Tomcat en Tinus. Na wat gegeten te hebben besloten we eigenlijk meteen naar de N65 te rijden, want ter hoogte van Haaren zou een controle plaatsvinden van de KLPD. En dat is iets wat zeer ongebruikelijk is. Zij staan namelijk bijna nooit op N-wegen. Dit is echter een projectweg.


Na de auto te hebben geparkeerd, bleek bij aankomst de controleur net uit zijn auto te komen en de kabels op een haspeltje te rollen. Zijn controle zat er weer op.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
We zijn met zijn drieŽn op de controleur afgegaan. Uiteraard was het wederom geen probleem om foto's te maken. De man was bekend met Flitsservice.

"Sorry jongens, het zit er al op", werd ons direct medegedeeld. Vandaar deze reeds ontmantelde Multanova van Steunpunt Breda.
Toch had de controleur er, naar eigen zeggen, 4 uur gestaan. Op deze foto, zie je linksonder nog net het kabelhaspeltje van de afstandsbediening. En ach.. Opgeruimd staat netjes. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Daar het weer begon te regenen, besloot de controleur ondertussen toch nog even het regenjasje over de apparatuur te doen. "Tis nogal gevoelige apparatuur", zegt de controleur. Wij keken bevestigend toe.



De gebruikte apparatuur was dezelfde als die werd gebruikt op de A58 vorige week. Dat kon ik herkennen aan het stickertje waar een nummer van de set op stond. Reeds in de vorige reportage was duidelijk dat deze nog geijkt was.
Ook werd dezelfde auto gebruikt. De Skoda Octavia van Breda met als kenteken: 66-HT-DG.



De foto is genomen vanaf de plaats waar de radaropstelling stond. Deze auto was niet zichtbaar vanaf de weg.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
We nemen de opstelling nog 1 maal van voren op de foto. De connectors waren inmiddels uit de computer van de radar (naast die punt)... ik hoefde dus niet bang te zijn voor een zelfportret.
Wederom het strenge kijkertje van de camera. Altijd leuk om deze foto's te maken. Oog om oog en lens om lens. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nadat we klaar waren met foto's maken, kwam er vanaf de overzijde ook een Subaru Forester aangereden. Hij had aan de overzijde een controle gehouden. Samen reden ze richting Breda, om daar de controle administratief af te werken.

We zullen even de feiten van de controle voor je op een rijtje zetten:



Er waren:

3006 passanten, waarvan er

500 te hard reden en daarvan reden er
210 boven de 87KM/h en ontvangen dus een bekeuring.



Er kropen er dus 290 door het oog van de naald om de snelheid tussen de 80 en de 87 te houden. Geluksvogels dus.


Tekst en foto's: NvR & Tinusje


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht