Over de kop geslagen auto op de A28 rechtvaardigt snelheidscontrole(s)??

Door Tento


Datum van foto's: zondag 7 mei 2006
Tijdstip: 15:45 uur


Na het treffen met een kliko in Balkbrug besluit ik op de A28 een stukje richting het Noorden door te rijden, wie weet is er nu wel wat te spotten.



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na afslag Spier genomen te hebben rij ik de A28 weer op, richting Hoogeveen. Na een paar kilometer, vlak voor afslag Pesse, maakt de weg een flauwe bocht naar links en zie ik remlichten oplichten en mensen stoppen en uit de auto stappen. In de middenberm ligt een auto op z’n zijkant. Gauw de zwaailamp op het dak, alarmlichten aan en achteruit via de berm een paar honderd meter teruggereden om de snelheid er gedoseerd een beetje uit te zwaaien.



Op deze foto is het direct na de bocht gebeurd.

Na enkele minuten passeerden twee KLPD-Volvo’s en twee ambulances. Wat ook passeerde was de Subaru van het KLPD, welke vaak actief is in deze omgeving met radar controles. Een goed kwartier later en een lamme arm verder kwam er aflossing en stopte er een zuurstok achter de auto. Na een bedankje vervolgde ik mijn weg en knipte deze foto van het ongeval. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik had nooit meer aan die Subaru gedacht totdat ik vlak voor afslag Fluitenberg een Subaru naast hmp 144.5 zie staan en iemand zie uitstappen…. Wat nu dan, weer een nieuwe plek????



Na de voicemail ingesproken te hebben en aangegeven had dat foto’s maken wel eens moeilijk kon worden besloot ik alsnog een poging te doen. Eerst maar weer terug ri. Pesse. Op dat moment was de opbouw aan de andere kant in volle gang.

De eerste dirve-by mislukte faliekant door de vele lijken op het raam. Toen maar de snelweg verlaten en via een doodlopend weggetje een eindje richting de controle gereden. Het laatste stuk ben ik een eindje langs een waterschapssloot gelopen om deze foto te kunnen schieten. Ik vond het wel goed zo. Later op de middag belde Garfield nog, die zou ook een poging gaan doen om wel dichterbij te komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze poging lukte dus wel! Tijdens Fluitenberg-Pesse-Fluitenberg een paar pogingen gedaan om te kijken wat het beste beeld zou geven. Door het linkerraam was geen optie, de camera ving dan teveel wind. Dan maar, met 80 hangend achter een paardentrailer, via het rechterraam en de rechterzijstijl gebruiken als statief. Zie hier de controle bij hmp 144.5 in zuidelijke richting.

Tja, de media, BVOM en wie dan ook zullen snelheidscontroles goed proberen te praten door te refereren naar ongelukken als vandaag. Echter, de statistieken, welke Flitsservice zelf bijhoudt, wijzen uit dat maar een paar procent te wijten is aan snelheid. Van vandaag vermoed ik “verkeerde plaats op de weg/onoplettendheid”. Maandag 8 mei kwam het volgende persbericht on-line:



Bron:
Politie.nl/Drenthe



Macht over stuur kwijt, auto over de kop



-PESSE- Een 62-jarige vrouw uit Usquert is zondagmiddag tegen drie uur met de auto over de kop geslagen. De vrouw reed van Groningen richting Zwolle. Ter hoogte van Pesse begon auto te slingeren en sloeg deze over de kop. De auto kwam tegen de middenberm tot stilstand. De vrouw is zelf uit de auto gekropen, omdat zij klachten aan nek en borst had, is de vrouw ter observatie naar het Wilheminaziekenhuis in Assen gebracht.




Daarentegen pleit het vandaag weer voor het KLPD voor de meer dan open vizier opstelling! Welliswaar achter een bordje (tegen de rukwinden?), hierdoor iets verdekt maar ook weer makkelijk om via de RDS de controle op de juiste plek te zien staan…




Toevoeging 10 mei:


de oorzaak was een klapband bij 120 km/h. Benieuwd of het ministerie in de eigen statistieken ook bijhoudt/aanpast dat de oorzaak niets met snelheid te maken had...





Tekst en foto's: Tento


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht