Controle A50 met alle medewerking

Door King-Leo


Datum van foto's: dinsdag 16 mei 2006
Tijdstip: 11:40 uur


Komende vanaf Nijmegen richting Oss (waar ik vandaag een eerdere repo maakte), spotte ik op de brug bij Ravenstein een bekende opstelling. Dus afslag Ravenstein maar genomen en een weggetje gezocht om bij deze opstelling te kunnen komen.




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dat bleek gelukkig niet al te moeilijk en al snel kwam het tafereeltje in zicht. In ieder geval een bekend voertuig wat regelmatig op de A50 te vinden is.
De 54-BS-LB die ik bij een vorige repo een verkeerd kenteken gegeven had stond duidelijk zichtbaar naast de opstelling. Contact met de BOA was snel gemaakt en foto’s maken? “Ga je gang”, Tevens wilde hij de groetjes doen aan FS-er “Gekke Frankie” die hem ook ooit met een bezoek vereerd had (bij deze dan). klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ook gaf hij info over zijn collega die aan de andere zijde stond te controleren, deze zou ik hierna nog met een bezoek gaan vereren.De vaste ingrediënten stonden weer opgesteld, ditmaal achter hmp 139,8. Ook de Catchken was weer van de partij.
De Multanova 6F met IR-flitser en de bijbehorende accu’s staan in de berm en de bijbehorende bedrading verdwijnt door het luikje in de achterklep richting “werkplek”. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na het dichtklappen van de diverse laptop schermen mocht ik ook een plaatje van de binnenzijde maken. Is toch redelijk “high-tech” met al die apparatuur aan boord. Deze systemen zijn gekoppeld aan de Multanova en slaan foto’s van de overtreders dan digitaal op. Echt veel overtredingen werden volgens de BOA hier niet begaan.
Deze zijde stond gekoppeld aan de Catchken: een razendsnelle controle in de database geeft in een fractie van een seconde aan of er met het gescande voertuig iets mis is. Eigenlijk moeten motoragenten stand-bye staan om dan in te kunnen grijpen, die waren vandaag in ieder geval niet aanwezig. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Transporter stond zo dichtbij de apparatuur dat vanuit de boa zijn werkplek de buitenstaande controle apparatuur bijna aan te raken is, dus voor eventuele liefhebbers van berm apparatuur “geen enkele kans”.

Ondanks de plaatsing achter het trapje en het hectometerpaaltje was je, door de opstelling van de VW Transporter (welke duidelijk zichtbaar stond), een oen als je hier geknipt werd. En nu op naar zijn collega .....


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht