A28 weer dubbele shift, Varkentjes eerste Multanova

Door Varkentjes en Garfield


Datum van foto's: woensdag 17 mei 2006
Tijdstip: 21:00 - 22:00 uur


Na het vermoeiende dagje school reed ik ’s avonds huiswaarts en spotte weer eens een controle ter hoogte van Staphorst. Tijdens het inspreken van de melding hoorde ik wat vreemde geluidjes en warempel, aan de overzijde nog een opstelling! Altijd leuk, die niet-standaard voicemails inspreken. Het volgende was het resultaat:


radar ov a28 zwolle ri meppel thv hmp 112.8 net na afslag staphorst net achter geluidsscherm (varkentjes)


en


radar ov a28 meppel ri zwolle thv hmp 113.7 thv knpt lankhorst (varkentjes)


Helaas géén camera aan boord voor een repo, balen natuurlijk want die 113.7 was een gloednieuwe plek. Maar goed, thuis aangekomen de PC aangeslingerd en direct Garfield op de msn: of ik foto’s van die 2 controles heb gemaakt. Nou, niet dus...

Zijn auto bleek voor een beurt naar de garage te zijn en hij kon dus niet weg. Uiteindelijk hebben we samen afgesproken en ik ben als taxi vanuit Emmen via Garfield die kant weer op gegaan.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aangekomen bij 113.7 bleek je eenvoudig bij de controle te kunnen komen en voor Garfield was het een bekende agent, die hij laatst ook al bij de IJsselbrug had ontmoet. Na de vraag of we het slootje over mochten, bleek dat we van harte welkom waren. "Oh, Flitsservice zeker? Daar staat de apparatuur, je weet de weg en zorg dat ze je niet voor je flikker rijden." Zoals hier te zien stond de controle vlak voor afrit Staphorst.
Kijk da’s nog eens medewerking, de één maakte de foto’s en de ander hield het verkeer in de gaten. Het gaat bij ons ook om de veiligheid natuurlijk! Tja, en als Varkentjes bij z’n 1e Multanova de kans krijgt om deze van dichtbij op de gevoelige plaat vast te leggen, dan laat hij zo’n kans natuurlijk niet liggen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En een close-up van de radar met camera en de infrarood flitser. Klein detail is het waterpasje bovenop de radar, om de set goed uit te kunnen lijnen. De set moet in juli van dit jaar weer terug voor de keuring.
Inmiddels had de agent z’n collega aan de overzijde gebeld en ook daar waren we van harte welkom. Dit maak je werkelijk niet vaak mee, dus snel ‘doch veilig’ naar de overkant gereden. De auto geparkeerd bij de parkeerplaats aan de oprit en via een wat vreemde omleidingsroute zo’n 300 meter naar achteren gelopen, achter het geluidsscherm tot bij de opstelling.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze agent deed ook niet moeilijk over foto’s en zo konden we mooie foto’s schieten van dit setje en de locatie. Toch handig als er een keer agenten van een ander steunpunt komen controleren. We zullen geen namen noemen, maar er zijn voldoende boa’s / agenten die je hiervoor een boete aansmeren. Duidelijk is te zien dat het setje, dat de rijrichting Zwolle – Meppel controleerde, bij hmp 112.8 stond.
Naar mijn idee heeft Varkentjes zo’n beetje zeshonderd foto’s gemaakt van de opstelling en op zich vond ik deze wel bijzonder... Dus nog eentje om het af te leren. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nou vooruit, nog een close-up van de radar met camera. Deze set is in oktober 2005 voor het laatst gekeurd en kan dus nog wel even mee.
De twee auto’s die de beide setjes van vanavond moesten vervoeren. De bekende Skoda Octavia en in de rijrichting Zwolle stond de Subaru Forrester naast de Multanova vol in het zicht. We vermelden dit er even bij, want dit kennen ze niet bij het VHT in Drenthe. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De intensieve controles van de afgelopen dagen op de A28 hebben er toe geleid dat er geen capaciteit meer beschikbaar was op steunpunt Assen. Deze 2 controles werden daarom dan ook uitgevoerd door de collega’s uit Driebergen. Om 22:00 uur zat voor hen de dienst er op en daarna zijn wij ook weer teruggegaan met een boel foto’s en ervaring rijker.


Nog even ter plaatse met een buurtbewoner gesproken, die het wat vreemd vond dat we daar met onze camera’s op de schouder van achter weg kwamen. Hij dacht eerst aan vogelspotters in het donker, maar toen we het over de snelheidscontroles hadden werd het hem allemaal wat duidelijker. Hij komt ook dagelijks "vallende sterren" tegen en kwam ook regelmatig met onaangename post uit Leeuwarden in aanraking. We hebben hem dus gelijk maar ‘lid gemaakt’ met het webadres van de site en het meldnummer van Flitsservice.


Tekst en foto's: Varkentjes en Garfield


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht