Controle A30 met volledige uitleg

Door HB en HvC


Datum van foto's: dinsdag 23 mei 2006
Tijdstip: 14:30 uur


Dinsdag 23 mei, 14:30uur. We reden samen omdat we verder toch niets te doen hadden naar de controle, welke deze middag door HB was gemeld.


radar ge a30 barneveld ri ede thv hmp 18.3 na afslag scherpenzeel bij viaduct (hb)






klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen we daar aankwamen hebben wij gevraagd of we wat foto's mochten nemen. Dat mocht, zolang de BOA er zelf maar niet op kwam. Doordat dit onze eerste repo is, heeft de BOA ons alles verteld over de apparatuur.



Er stond een Catchken en de gebruikelijke Multanova met IR-flitser.

Hiernaast de bus, waar de BOA met draaiende motor en een bakje koffie, op z'n gemak de foto’s aan het wijzigen was. Een politie auto die werd geflitst werd zonder pardon direct weer gewist. Wij vroegen hem wat hij van het beroep vond en hij antwoordde daarop: ‘Meer vrijheid als dit heb je niet’. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De BOA vertelde ons dat bij regenachtig weer veelal onder een viaduct word gecontroleerd, dit om de apparatuur tegen regen te beschermen.
In 2,5 uur waren er 178 auto’s geflitst, 162 km/h was de snelste!



Een foto maken mag, wel de laptops dicht.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Catchken van dichtbij.
Het bekende busje. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hectometer paaltje.
De linker kant werd gecontroleerd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Wij ( hb, hvc) vonden dat de controle goed zichtbaar was. De BOA liep nog even met ons mee, om alles uit te leggen. Toen we naast de vangrail stonden, werden er nog 5 mensen gespot. Even voor de duidelijkheid: de BOA had een oranje jas aan!





Het is een mooie weg om iets meer gas te geven dan is toegestaan, naar mijn weten gebeuren er hier niet veel ongelukken.



Tekst en foto's: HB en HvC


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht