Bumperkleven, verdrijvingsvak, alles ge-oorloofd om 1 snelheidsduivel te pakken...

Door Tento


Datum van foto's: woensdag 24 mei 2006
Tijdstip: 13:45 uur


Deze middag deed ik een rondje Drenthe om t.b.v. van de zaak enkele foto's te scoren van de werkzaamheden op locatie. Zodoende reed ik bij Emmen de N34 op, richting Coevorden. Al inhalend zag ik een zuurstok tussen een paar sleurhutten en het zou toch niet... Jawel hoor, hij nam de afslag Erm. Ik besloot ook deze afslag te nemen, hopend ( eigenlijk ook weer niet) dat men zou gaan laseren vanaf het viaduct. Dit stuk N34 is de laatste maanden namelijk een hot item.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik besloot het bestellertje op de carpoolplek neer te zetten en naar boven te lopen. In dat tijdsbestek hadden ze al raak geschoten en sprintte de Golf weer de N34 op, richting het Noorden. Boven aangekomen was het een 10-tal minuten wachten en daar kwam de laser-brigade van vandaag al weer aan.
De agenten/boa's/surveilanten waren mij nog onbekend maar na me voorgesteld te hebben hadden we het onder andere over het feit dat Drenthe gelukkig meer de aandacht richt op de provinciale wegen en de bebouwde kommen. Naja, voor zolang als het duurt want als Sp$$ centen wil zien dan dient VHT Drenthe ( de auto+inzittenden van vandaag waren niet van het VHT) zo weer een paar Gatso's aan de A28 of A37 te planten.
Verkeersveiligheid.... de meeste ongevallen gebeuren op 50 en 80 km-wegen. We zullen wel zien hoe het loopt.



Gelaserd werd er vanuit de auto, op het verkeer komende vanuit de richting Coevorden, zodat de volgende melding doorgegeven kon worden:


laser dr n34 coevorden ri emmen thv hmp 57.8 vanaf viaduct bij erm (tento) 13:43:13






klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Komende vanuit de richting Coevorden wordt de N34 gedurende een paar km 4-baans, tot de eerste afslag Emmen. Zit je dus al een tijdje achter een aantal vrachtauto's of wat dan ook, dan kun je de mogelijkheid nemen om hier even goed los te gaan. De weg nodigt daar ook toe uit. Het enige verschil met een snelweg is het feit dat hier een vluchtstrook ontbreekt. Wekelijks kunnen hier rijbewijzen ingenomen worden en dat gebeurt dan ook.



Rijkswaterstaat heeft een tijd geleden bij de op-ritten van dit weggedeelte al extra "max. 100 km/uur" borden geplaatst. Een gewaarschuwd mens..... De bestuurder, welke staande gehouden werd op het moment dat ik mij naar het viaduct begaf, noteerde 146 km/uur op de laser. Later toen ik mij verder richting Hoogeveen begaf heb ik eens opgelet hoever nou de maximale voor een meting geldige afstand (0-900 meter) was. Dit is aangegeven met het rode vak op de foto.

Net als de vorige staande-houding was het nu ook binnen de 5 minuten "raak". De Golf sprint weg en schiet voor een vrachtauto de oprit op. Wat dan volgt kan als schokkend ervaren worden door bestuurders welke, net als ik, een hekel hebben aan de ergenissen top-10...... heeft u een hekel aan bumperkleven of snijdend invoegen dan mag u de laatste 2 foto's overslaan.... klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Golf snelt de oprit op en belandt echter achter een Saab. Snelheid is geboden want vanaf de volgende afslag wordt de N34 weer 2-baans. Stel dat de gelaserde auto de afrit aldaar neemt. Al bumperend vervolgt men de weg naar beneden naar de N34...
Na de vorige foto met maximale zoom deze genomen. De Saab is net ter hoogte van de witte blokken na het witte verdrijvingsvak en de Golf is al lang en breed als een speer naar links gedoken. Jaja, alles schijnt ge-oorloofd te zijn om 1 bestuurder op dit stuk 4-baans N34, waar zo goed als geen snelheids-gerelateerde ongevallen gebeuren, op de bon te slingeren. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Bumperkleven is een grote ergernis in het hedendaagse verkeer. Tel daarbij het als een ****** invoegen op een autoweg, wat schrik-reacties kan veroorzaken, dan vraag ik mij af... had men niet beter een motoragent onder het viaduct kunnen positioneren om zelf te laseren of om er achter aan te gaan??? Verkeersveiligheid verhogen door verkeersregels/gedragingen aan je laars te lappen? Ik schrok er best van en dat mag men ook weten...


Tekst en foto's: Tento


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht