Druilerig dagje A4 wordt voor velen veel druileriger

Door umpire


Datum van foto's: zaterdag 27 mei 2006
Tijdstip: 16:30 uur


Een mede-forummer deed rond 14:00 uur deze melding:

radar zh a4 den haag ri amsterdam thv hmp 27.1 na het hsl spoorviaduct

Ik had de melding al eerder zien staan, maar op een gegeven moment zat ik me te vervelen. Daarom ben ik maar op pad gegaan om te kijken of er een repo te scoren viel. Of dat succesvol gelukt is, laat ik aan de lezer over.

Op de heenweg had ik de set al zien staan, vlak na het HSL viaduct (in de richting van Amsterdam) bij Hoogmade. Daarom ben ik bij Hoogmade gekeerd en terug gereden in de richting van Amsterdam.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Dit is dan het HSL viaduct bij Hoogmade. Voor de geografisch minder onderlegden onder ons: Hoogmade ligt vlak boven Leiden. Ik rijd hier in de richting van Amsterdam.
Direct na dit HSL viaduct, als je het viaduct nog niet koud onderdoor was, trof ik dit tafereeltje aan in de vangrail. Vanwege het regenachtige weer, is deze foto niet al te scherp.

Meteen nadat ik het geluidsscherm was gepasseerd, zag ik dat er hier een weggetje parallel aan de A4 liep. Als rechtge-aarde FS-er is dit natuurlijk een uitdaging om hier legaal te komen.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Natuurlijk lukte dit ook. Meteen nadat ik mijn auto had geparkeerd, was dit mijn eerste blik op de VW Transporter die het zwikkie vandaag vervoerde.
Aaaiiiiii, toch een klein probleempje. Maar gelukkig loste dit zich vanzelf op. Op een gegeven moment ging de zijdeur van de bus open en wenkte de BOA dat ik verder mocht komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het bleek een voor mij bekende BOA te zijn, die er geen problemen mee heeft als ik foto's kom maken. Zolang ik maar niet aan de set kom en/of mezelf en het wegverkeer in gevaar breng, kan ik mijn gang gaan.
Zo stond de bus er van achteren bij. Kabels van de set naar de bus, waar de BOA de gemaakte foto's zat te verwerken. Voor de gelegenheid is de nooddeur van het geluidsscherm opengezet en met het piketpaaltje vastgezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als je via de openstaande deur naar links keek, zag je het HSL viaduct.
Keek je naar rechts, dan keek je in de richting van Schiphol. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En keek je recht voor je uit, dan zag je de door velen gehate MN6F en IR flitser staan. Deze opstelling stond precies in het midden tussen HMP27.1 en HMP27.0 in.
De BOA was vandaag met set 42 op stap. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En diegenen met goede ogen kunnen zien dat deze set in februari 2006 voor het laatst ge-ijkt is. Deze set kan dus voorlopig nog wel even mee.

Vanwege het best wel regenachtige weer, ben ik niet al te lang blijven hangen. Wel heb ik nog wat score's vernomen.

Gemiddeld aantal overtreders: +/- 500 a 600 per uur

Gemiddelde snelheid van de overtreders: 120 a 130 km/uur (VMax hier 100 km/uur)

Toppertje tot op dat moment: Een Audi A3 met 197 km/uur op de linkerbaan

De controle was rond 14:00 uur begonnen en zou nog tot rond 18:00 uur duren.


Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht