Controle A35 bij Hengelo-Zuid *UPDATE*

Door Raymond


Datum van foto's: zondag 2 juli 2006
Tijdstip: 12.00


6-7-2006. Inmiddels hebben wij antwoord gekregen van het KLPD, en daaruit kwam naar voren dat er op 120km is gecontroleerd, en niet op 70. De cynische toon van deze repo is dan ook niet terecht. Ter lering en vermaak laten we hem wel staan.



Omdat ik bezig was met een test van de nieuwste Beltronics STI Driver radardetector, besloot ik de A35 eens af te struinen. Gok je verkeerd bij Almelo, dan staat er wel een bij Enschede-Zuid. Halverwege hoorde ik echter een alarm welke ik nog niet eerder gehoord had. Gevolgd door het gesproken "Ka band".
Turend in de verte zag ik een ruit spiegelen achter een geluidswal. Het zal toch niet he...

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen ik er aan de andere kant langsreed, dacht ik nog van wat gek, het is een open vizier controle. Hij staat niet eens achter de geluidswal. Een controleur met gewetenswroeging?
Toen ik echter bij Hengelo-Zuid de A35 richting Almelo weer opdraaide, begon mijn bloed te koken. Er stonden 2 borden met Wegwerkzaamheden, max. 70 km/u.
Wegwerkzaamheden ?!?!
Wegwerkzaamheden.
Volgens het KLPD dus een goede reden om hier te gaan staan.
We willen met z'n allen een veiliger verkeer, toch?
Het zal uw kind maar zijn die dood wordt gereden.
Terecht dat ze die jakkeraars aanpakken.
Wegpiraten zijn het, je reinste snelheidsduivels, die verkeerscriminelen.
Ja, ik bedoel u. U hield zich toch altijd aan de regels?

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Met 70 km/u strak op mijn cruisecontrol word ik ingehaald door alle andere bestuurders. Als eerste dit gezin, waarvan de auto voldoet aan alle kenmerken van de typische wegpiraat. Waar ik mij normaal irriteer dat dit soort auto's altijd 20 kilometer onder de limiet rijden, reden ze nu net zo snel. Alleen is dat nu 30 te hard.
En nummer 2. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En nummer 3. Allemaal bestuurders met een criminele inslag, potentiele moordenaars, waarvan het gedrag gecorrigeerd moet worden.
Achter de geluidswal werd inderdaad langs de weg gewerkt.
Want deze controleur moest alle overtreders met de computer verwerken. En alle overtreders, dat waren alle passanten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ik hoop voor de heren van het KLPD dat de radar hier op 128 heeft gestaan, ipv op 77.
Want anders krijgen al deze mensen een bon op de mat omdat ze te hard bij wegwerkzaamheden hebben gereden. Behalve ik, omdat ik op tijd gewaarschuwd werd. De werkelijke reden overigens waarom radardetectoren verboden zijn.
Reed u hier 120, dan mag u waarschijnlijk onze rechterlijke macht komen uitleggen waarom u 50 km te hard reed.
Niet dat u zich kunt herinneren dat er wegwerkzaamheden waren. Want die waren er ook niet.
Maar regels zijn regels, en die moeten gehandhaafd worden.


5-7-2006. Nogmaals, er is op dit wegvak gecontroleerd op 120 km/u, aldus een woordvoerder van het KLPD. De bebording door de wegbeheerder kan wel wat beter dan.





Tekst en foto's: Raymond


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht