Alles in orde op de A50?

Door Scoop643


Datum van foto's: zaterdag 15 juli 2006
Tijdstip: 11:45 uur


Vanmorgen keek ik even op flitsservice.nl en zag dat ze alweer op de A50 stonden:



radar ge a50 apeldoorn ri zwolle thv hmp 217.9 net na afslag vaassen bij viaduct (marin/bart) 10:44:08



Ik ben er even naartoe gegaan, om te kijken hoe ze nu weer opgesteld stonden, in de vangrail of in de berm.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In eerste instantie viel het mee, ik kon hem van afstand al zien.
Toen maar eens op zoek gegaan naar de auto. Gelukkig had ik Tom Tom bij me die aangaf waar de controle precies stond, en zo kon ik zien hoe ik het beste bij het viaduct kon komen. Even rondgekeken op het viaduct, maar ik kon geen auto zien. Dus maar even gekeken of ik er dichterbij kon komen, en ja hoor, een klein stukje doorrijden en ik kwam er dichterbij. Na een bordje 'doodlopende weg', volgde een spoor door het gras. Je kon goed zien dat hier vaker gereden werd.



Ah wacht, de 'weg' gaat nog verder, dus nog even verder zoeken, en na het bochtje stond de auto netjes in de schaduw geparkeerd. Het was dezelfde auto als vorige keer op de A50, maar met een andere BOA.
Kenteken was dus weer 54-BS-LB. De BOA wilde niet dat ik foto's van hem of zijn voertuig maakte, dus dat heb ik dan maar niet gedaan, over kentekenvermelding heb ik niets gehoord.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In het gesprek met de BOA kwam naar voren wat de reden was van deze controle. Er was hier al een flink ongeluk gebeurd in het verleden (zie foto), en daarom controleren ze hier nu intensief.
Maar eens even een foto gemaakt van het setje. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Vandaag ook weer een Catch-ken.
Toen begon ik in te zoomen. Ik zie links boven een stipje staan (2005??), en daar rechtsonder weer een stipje (februari??). De afstandsbediening binnen was wel op tijd geijkt, die had een sticker er op zitten waar ook linksboven een stipje op stond, maar dat stipje stond voor 2006.



Nog even voor de duidelijkheid, ik heb 4 foto’s van de sticker gemaakt en daar was dit de beste van. Ik mocht ook niet dichter bij de vangrail komen van de boa. Achteraf begin ik me af te vragen met welke reden ik niet dichterbij mocht komen van hem.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nog even een foto met het hectometerbordje erbij.
Toen ik terug naar huis ging over het viaduct heb ik nog een keer gekeken of ik de auto kon zien, en ja hoor, gevonden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
's Middags ging ik er nog een keertje langs (moest toch die kant op) en er ontstond een file, dus ik dacht al meteen dat dat kwam door de controle. Mensen trappen soms aardig hard op de rem en dan ontstaat er een file. Maar dit keer niet, het probleem was een auto met caravan, met pech.

De statistieken:



Aanvang controle: 8:50 uur

Tijdstip foto’s: 11:45 uur

Aantal passanten MN: 4436

Aantal overtreders MN: 329

Percentage overtreders MN: 7,5%

Aantal passanten Catch-ken: 2965

Aantal overtreders Catch-ken: 1



Die ene overtreder op de Catch-ken was omdat de auto geschorst was. De reden dat er verschil zat in totaal aantal passanten tussen de Catch-ken en de Multanova was de zon, die zorgde ervoor dat niet alle kentekens nagekeken konden worden.



Deze BOA vertelde mij ook, dat hij ALTIJD zijn statiefjes in de vangrail plaatst en zijn auto zo veel mogelijk uit het zicht. Dit om eventuele remacties te voorkomen. Terwijl we daar stonden kwam er eentje voorbij met piepende banden van het remmen.




Tekst en foto's: Scoop643


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht