Open Vizier op A50

Door Scoop643


Datum van foto's: donderdag 27 juli 2006
Tijdstip: 20:00 uur


Na mijn reportage in Apeldoorn aan de Matenpoort, ben ik doorgereden naar de A50, want daar stond weer een controle gemeld.


radar ge a50 arnhem ri zwolle thv hmp 209.4 thv apeldoorn onder het viaduct



De vorige keer tijdens mijn eerste repo
is het daar een beetje mis gegaan, want ik mocht daar toen geen foto’s maken. Er werd mij toen ook vriendelijk verzocht om meteen weer naar boven te gaan. Oftewel vanavond ging Scoop643 in de herkansing.






klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik begon maar met een overzichtsfoto vanaf het viaduct. Rechts zie je de radar staan. Verderop is de afslag Apeldoorn-Noord. De controle stond tussen hmp 209.4 en 209.5.
De BOA van vandaag had geen problemen met mijn bezoek aan de controle. Zowaar een nieuwe bus met kenteken 12-BZ-BL. Deze kwam nog niet voor in de kentekenlijst. Het gaat om een VW Transporter TDI, grijsgroen, van het KLPD-steunpunt Driebergen.



Ditmaal (nog) geen Catch-ken aan boord, de voorbereidingen daarvoor waren echter al wel aanwezig. Er zaten al knopjes in voor de Catch-ken om deze aan en uit te zetten en tevens hiervoor ook een aansluiting voor de laptop.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een foto van het setje. Onderaan de foto kan je de accu´s nog net zien. In mei 2006 was deze set voor het laatst ge-ijkt.
Nog maar even een foto met de hmp die doorgegeven was. Hier is duidelijk te zien hoe hoog de MN6F stond. Als je hem niet kon zien dan was je echt blind. Dit is dus wat ze noemen "open vizier". De boa heeft mij alles uitgelegd m.b.t. hoe een MN6F werkt en op de laptop ook alles laten zien. Hij heeft al meer repomakers gehad omdat hij zelf al aankwam met de aantallen (overtreders e.d.).



Ik mocht ook gewoon foto´s maken van de controle, zelfs van het kenteken, geen probleem. We hebben een aardig tijdje staan praten over controle´s en hoe ze vaak opgesteld stonden. We waren het er allebei over eens dat iedereen die hier op de bon kwam niet echt slim was. Mede omdat het KLPD momenteel hier gemiddeld 2x per dag staat. Alleen elke keer op ander stukje van de A50...

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Conclusie: een controle zoals die er dagelijks staat, die je eigenlijk niet kon missen. Toch gingen er nog aardig wat mensen op de bon.



Totaal aantal voertuigen: 1300

Overtreders: 101

Percentage overtreders: 8%

Snelste auto: 161 (41 te hard)

Snelste auto+aanhanger: 144 (64 te hard)



Ik heb de foto gezien van de aanhanger en hoe die beladen was. Dit was verre van "normaal". Omdat ik er ook geen foto van mocht maken zal ik verder niet in detail treden.


Tekst en foto's: Scoop643


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht