Tijdens deze controle geen kans om in slaap te vallen

Door umpire


Datum van foto's: zaterdag 12 augustus 2006
Tijdstip: 14:00 uur


Door mede-forummer Jurjen werd mij gevraagd of ik niet richting Schiphol moest gaan. Ze stonden namelijk weer bij het vliegtuigviaduct over de A5 en er was een KLM toestel van de Polderbaan gegleden. De controle op de A5 was inmiddels al gemeld en stond alsvolgt in het meldingen overzicht bij Flitsservice:

radar nh a5 hoofddorp ri haarlem thv hmp 4.7 aan het einde van het vliegtuigviaduct



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als de controle bij HMP 4.7 staat, zoals ook nu, is er niet legaal bij te komen. Dit is het dichtste dat je legaal bij deze controle kunt komen. Ik sta hier tegen een hek van het landingsterrein van Schiphol aan.
Tijd dus om wat optisch zoom-werk in stelling te brengen. Beter als dit is de controle niet in beeld te brengen. De auto achter de reling en de apparatuur direkt aan het einde van de reling. Als je onder dit vliegtuigviaduct doorrijdt, moet je geoefende ogen hebben om deze controle op te merken. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En met wat digitaal werk, is dit echt het maximale wat er uit te halen is. Pas bij het inlezen vanaf geheugenkaart viel mijn blik op het overhemd van de BOA.
Erg veel rust om een tukkie te doen zal hij niet gehad hebben.... klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Want niet alleen naast hem, maar ook boven hem was het een drukte van belang.
Eerder vandaag was er namelijk een KLM Boeing 737 na de landing met het neuswiel van de (Polder)baan gegleden. Op dit punt stond er erg veel Marechaussee (niet op de foto, maar 180 graden achter me) om te voorkomen dat "onverlaten" het lage hek over zouden klimmem om dichterbij de rampplek te komen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Erg lang ben ik niet blijven staan. Na de laatste foto van deze repo, werden de hemelsluizen weer open gezet. Het kwam op dat moment echt met bakken naar beneden.


Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht