Lasercontrole op de Beneluxbaan

Door umpire


Datum van foto's: zaterdag 19 augustus 2006
Tijdstip: 15:00 uur


Ik moest vandaag nog even wat boodschappen doen met de auto. Op de terugweg kwam ik hier dus langs en normaliter rijd ik op deze plek zelf ook vaak "verantwoord" sneller als de VMax van 70 km/uur. Maar een vaag voorgevoel vertelde me het vandaag gewoon eens met 74 op de cruise te doen. Dat voorgevoel bleek dus niet voor niets te zijn, want even later kon ik de volgende melding bij Flitsservice doen:

laser nh in amstelveen op de beneluxlaan bij tramhalte onderuit

Nadat ik thuis de auto had geparkeerd, ben ik per fiets met camera richting de plek des onheils gegaan en heb ik de volgende foto's gemaakt vanaf de (snel)tramhalte "Onderuit".

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op dit overzichtsplaatje is de situatie redelijk goed te zijn. 2x2 brede rijbanen, in de middenberm rijd de Amsterdamse (snel)tram en aan beide kanten een fietspad. Links in de fluo-vestjes staan de schrijvende agenten en zo'n 5 lantaarnpalen daarvoor staan de laserende agenten. Het "belaserde" verkeer hier komt uit de richting van Amstelveen-Zuid en rijdt richting Amsterdam.
Vanuit het hoge gras en vanchter een lantaarnpaal werd het verkeer "beschoten". klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En even verderop door deze twee agenten zonodig "opgevangen".
"92 op 366, linker rijbaan" wordt er hier doorgegeven. Omdat de schrijvende agenten hun porto nogal hard hadden staan, kon ik dat bijna letterlijk verstaan. Ook werd er meteen nog wat op de hand geschreven door één van de "schrijvende" agenten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Gemeten op 22 km/uur te hard betekende een staandehouding en dat gebeurde op deze manier.
De ene "schrijver" schreef de overtreding op, de tweede veriifieerde de personalia aan de hand van het rijbewijs en wiste meteen de informatie van de hand om ruimte te maken voor een eventuele volgende verkeerscrimineel. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Feitcode en sanctiebedrag werden opgezocht en genoteerd op het "gele" briefje, dat daarop aan de bestuurder werd overhandigd.
En klaar zijn we weer om de volgende verkeerscrimineel een zware slag toe te brengen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na een uur vond men het welletjes, werden de fluo-vestjes uitgetrokken en werd "de balans" van deze controle opgemaakt.
Natuurlijk werd er meteen even kort geëvalueerd met de laserende agenten. "Goh, dat die twee motorrijders ZO hard reden had ik niet verwacht. Maar gelukkig hebben we de kentekens opgeschreven." was een flard van de conversatie die ik boven het verkeersgeluid uit kon opvangen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De twee "schrijvers" waren inmiddels op de fiets vertrokken, tegen de richting van het fietsverkeer in. De twee laserende agenten pakten eerst de kostbare lasergun in en zullen ook niet lang daarna vertrokken zijn. Daarop heb ik niet gewacht omdat ik nog wat thuis moest doen en om 18:00 uur een afspraak had in het oosten van het land.




Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht