Zelf VROSsertje spelen

Door King-Leo


Datum van foto's: zondag 17 september 2006
Tijdstip: 14:50 uur


Vandaag had ik niet eerder tijd om deze controle te bezoeken en een reportage te maken. De melding stond al vanaf 10:00 uur op de flitsservice-site.



radar nb a50 arnhem ri oss thv hmp 136.4 na afslag ravenstein onder viaduct 10:02:08


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen ik de mogelijkheid had (14:40 uur) voor een bezoek, zag ik vanaf de andere zijde dat de BOA al aan het opruimen was. Toch even kijken of ik nog wat info kon krijgen over de controle.
Het toeval wil, dat ik achter deze auto kwam te zitten op weg naar de afslag. Kijk maar eens naar de tekst achterop, passend bij het tafereeltje van de vorige foto.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na de omweg bleek ik te laat te zijn om nog een gesprek met de BOA te kunnen hebben. Wel zag ik de Subaru Legacy 2.0 nog rijden (zie pijl) en besloot deze maar eens te volgen. Keurig aan de Vmax binnen de bebouwde kom, met twee auto's tussen ons, zette ik de 'achtervolging' in.
Op de snelweg richting Arnhem liep de snelheid toch aardig op. Even tevoren ging je met deze snelheid nog bij deze BOA op de foto. Ook van rechts rijden had meneer niet gehoord. Dit noemen ze in politiejargon 'linksplakkers'. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Nu was dit de snelheid die ik moest rijden om erbij te blijven. Vmax+22 km, min de correctie. Dit is de overschrijding die hier door een BOA plaatsvindt. Hoezo voorbeeldfunctie?
Inmiddels vervolgden we vrolijk 'bumperklevend' onze weg over de A50, richting Arnhem. De tussenafstand is ongeveer 10 meter, maar de snelheid is ongeveer 140 km/uur.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En ook hier bij knooppunt Grijsoord, de A50 naar de A12, blijkt de afstand amper 4 5 meter te zijn. Foei toch, BOA!
De A12 oprijdend, kom je langs het passende bordje dat bestuurders waarschuwt voor een mogelijke 'snelheidscontrole'. We blijven op de in-/uitvoegstrook en gaan ook de A12 weer verlaten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het einddoel is in zicht. Hier is de thuishaven van de KLPD verkeerspolitie. Nog steeds op gepaste afstand volgend.
Voor deze gelegenheid had ik even mijn twijfels om hierin te rijden, omdat er ook een 'verboden toegang' bordje aan de paal hangt. Na overleg met mijn 'bijrijder', Goochem het gordeldier, besloot ik deze stap toch te wagen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In het 'hol van de leeuw', waar het verzamelde materiaal dat op deze dag gescoord is, gereed wordt gemaakt voor het CJIB. De Subaru Legacy 2.0 (93-GP-GX) had ik net gemist door de traagheid van mijn fotocamera of de snelheid waarmee ik dit stukje verboden gebied weer wilde verlaten.

Samengevat kom ik tot de volgende conclusies:



A: De snelheid was te hoog

B: Onnodig links rijden

C: Bumperkleven



Allemaal punten waarvoor een 'normale' bestuurder een rekening kan krijgen en die voor deze BOA heel normaal rijgedrag lijken te zijn. Waarom ben ik niet met deze foto's naar binnen gestapt en een verklaring (u hoeft niet te antwoorden) voor deze rijstijl gevraagd? Omdat het mij te druk was daar.



Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht