KLPD houdt zicht op A59 bij Oss

Door King-Leo


Datum van foto's: donderdag 5 oktober 2006
Tijdstip: 12:45 uur


Toen ik op mijn werk naar de meldingen op Flitsservice.nl keek, dacht ik dat de volgende melding er nog wel zou staan als ik naar huis zou rijden:


radar nb a59 den bosch ri arnhem thv hmp 152.0 bij afslag oss/heesch achter geluidsscherm 11:08:32




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Als je bij deze afslag rechtdoor gaat en je snelheid boven de 120 km/uur ligt kun je binnenkort post van het CJIB verwachten. Op de controlestek had ik e e n van de twee VW transporters verwacht die dit stuk A59 regelmatig op veiligheid controleren. Na het nemen van deze afslag moet je een stukje omrijden om vervolgens na een kleine wandeling vanaf een geluidswal een glimp van de controle op te kunnen vangen.
Na het beklimmen van de geluidswal (die vol met distels staat) keek ik met lichte verbazing naar het aanwezige KLPD voertuig. Het bleek de Subaru Legacy 93-GP-GX te zijn. Deze kwam volgens mij niet verder dan de A50 bij Herpen, zo zie je maar weer. Op deze lokatie heb ik al eerder een repo gemaakt en ook toen was het niet mogelijk deze opstelling te benaderen zonder het risico van een boete op te lopen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En eerlijk gezegd was de kans wel erg groot dat deze BOA meteen zou gaan schrijven als ik iets verkeerds zou doen gezien een vorige repo van mij Daarom heb ik geen pogingen gedaan om bij het voertuig te komen, dat zou immers "de goden verzoeken" zijn. Ondanks de blindering die hij aangebracht had heeft hij waarschijnlijk toch iets opgemerkt van mijn aanwezigheid 'on the top of the wall'.
Nadat ik weer afgedaald was en mijn auto opgezocht had ben ik de oprit opgegaan om een 'drive by' te maken. De tijd tussen het maken van de foto's vanaf de geluidswal en dit moment was hooguit 15 minuten. Dit kan uiteraard toeval zijn maar het kan ook zijn dat de BOA mij herkend heeft en een lokale collega heeft gevraag 'even langs te komen'. Na het maken van de 'drive-by' ben ik via een parallelweg aan de andere zijde teruggereden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aan de andere zijde is vanaf de parallelweg niets te zien. Bij het pijltje staat de opstelling. Dus maar verder gereden richting huis.
Vanaf de parallelweg richting Cereslaan viel mijn oog op twee andere voertuigen van het VHT. Na het uitstappen bij het bekende laserende gezelschap kreeg ik de mededeling dat ik te laat was en ze ermee kapten. Bij het wegrijden heb ik nog een plaatje gemaakt van de Mitsubisi Carisma 13-FN-KP die al regelmatig voor mijn camera is verschenen.


De afslag Oss bij de Mac Donalds wordt toch regelmatig als controlestekje gebruikt. Helaas is het onmogelijk om legaal bij deze controle te komen. Bij een andere BOA zou ik zeker geprobeerd hebben aandacht te trekken om alsnog 'met toestemming' bij de post te komen, vandaag leek het mij niet zo'n goed idee.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto




Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht