Donkere puzzeltocht naar 18.3 op de A30

Door: Bussloo


Datum van foto's: donderdag 23 november 2006
Tijdstip: 21:00 uur


Vanwege de files verliet ik pas rond half acht het kantoor. Onderweg nam ik vanaf de A1 op knooppunt Barneveld de A30 richting Ede, omdat Q-music daar een controle meldde die niet bij Flitsservice bekend was. En na de afrit Barneveld-Zuid/Scherpenzeel ontwaarde ik zowaar een grijs regenkapje in de berm. Ik nam de afslag Lunteren en stopte aan de kant om een voicemail achter laten op 0321 33 81 33. De melding werd:

radar ge a30 barneveld ri ede thv hmp 18.3 na afslag scherpenzeel bij viaduct (bussloo)




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Op het navigatiesysteem op mijn PDA had ik uitgevogeld waar het viaduct zich moest bevinden en ik ging weer rijden. Na een misser van Miep, die me eerst naar de andere kant van de A30 loodste en me daarna verticaal het viaduct wou laten beklimmen, kwam ik uiteindelijk toch op de plaats van de controle uit. Op de foto zie het hectometerpaaltje waar de controle stond en wat verkeer op de achtergrond. Ik heb geprobeerd het piketpaaltje (dat deze BOA altijd laat staan) erop te krijgen, maar dat is niet gelukt. Je ziet wel het viaduct waaronder de controle stond.
Ik reed eerst langs het busje van de BOA en zag dat de deur openstond. Toen ik uitstapte was de deur dicht. Ik tikte tegen het raampje en de deur ging open. Ik zag dat beide laptops dichtgeklapt waren. Ik stelde me netjes voor en daarna was de BOA ook weer gerustgesteld en werden de laptops opengeklapt. Hij vertelde me dat hij er vanaf een uur of zes ís avonds stond en dat er hier niet echt hard gereden werd. De snelheden lagen tussen de 80 en de 140. Met een enkel uitschieter richting de 150. Ik nam een foto en de BOA trok zijn jas aan en kwam de bus uit. Hij vertelde me dat een tijdje geleden Gekke Frankie hier ook geweest was en dat het hem niet gelukt was om bruikbare fotoís te maken. Op de deze foto zie je radar, camera en infrarood flitser van de zijkant. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Er was ook een Catchken geplaatst. Deze stond een stukje voor de Multanova, zodat de BOA goed kon zien wat er aankwam. Op deze foto zie je de CatchKen staan. Er was geen motorpolitie in de buurt om mensen van de weg te halen. Desalniettemin gaan de meldingen van de Catchken naar instanties zoals de Belastingdienst, zodat bijvoorbeeld mensen die hun kenteken geschorst hebben maar toch gaan rijden een naheffing krijgen.
Ik heb nog even met de BOA staan praten. We merkten dat door mijn
stadslichten en zijn reflecterende jas er toch iets rustiger gereden werd. Hij vroeg me voorzichtig te zijn met fotoís maken omdat mensen vanwege de flits boven op de rem gaan staan met alle gevolgen van dien. Hij vertelde ook dat op de andere rijbaan twee wagens met minimaal 200 voorbij gereden waren. Ik vroeg hem daarom of hij weleens aan de andere kant van de A30 gecontroleerd had en die vraag werd negatief beantwoord. Hierna heb ik de BOA bedankt voor de informatie en ben ik naar huis gereden. Op deze foto zie
je de bus waarin het hele spul vervoerd werd en mijn stadslichtjes.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto




Tekst en foto's: Bussloo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht