Over de sloot op de A50

Door King-Leo (en zoon)


Datum van foto's: woensdag 31 januari 2007
Tijdstip: 14.05


We kwamen vanaf de A59 en zagen de volgende melding voorbijkomen:

radar nb a50 oss ri arnhem thv hmp 135.7 voor afslag ravenstein


We besloten ter plekke polshoogte te gaan nemen. We waren benieuwd welke BOA wij daar zouden aantreffen, aangezien de Subaru Legacy op de A59 geparkeerd stond.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De melding was op 135,7 wat voor mij nog een onbekend locatie was. Meestal staan ze hier onder het viaduct, bij 136,4. Bij de rode cirkel moeten ze dan ongeveer staan, dus op zoek naar een manier om daar te komen. De Vmax is hier 120 km/uur.
Hier stond het transportmiddel in de bosjes geparkeerd. De weg waarover de kabels lopen is enkel voor aanwonende en daarom hebben we onze auto enkele honderden meters hiervoor geparkeerd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Na ons te hebben voorgesteld aan de dienstdoende BOA, was het geen probleem om foto´s te maken. We mochten echter niet te dicht bij de apparatuur komen.
De Multanova stond ver van de rijbaan aan de andere zijde van de sloot wegens gebrek aan een vangrail. Toch was hij voor het verkeer goed waarneembaar.
De BOA was reeds door zijn collega van de A59 op de hoogte gebracht dat hij bezoek kon krijgen van flitsservice. Hij was in ieder geval stukken spraakzamer dan zijn collega.


De Volkswagen Transporter van het KLPD Driebergen vervoerde niet alleen de Multanova maar ook de Catchken. Toch liepen er meer kabels over de weg dan ik normaal gewend ben.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De oorzaak van de extra kabel bleek de motorsturing van de Catchken te zijn. Het plaatsen van de Catchken is nu vergemakkelijkt omdat hij deze vanuit de auto kan besturen en zodoende een duidelijk overzicht op kentekens kan instellen. De BOA vertelde ook dat er hier regelmatig fors te hard gereden werd, maar cijfers/scores stelde hij niet beschikbaar.
Na het maken van de sessie hebben we nog een driveby gemaakt die weliswaar wat wazig is, maar die we toch niet achterwege konden laten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Een duidelijke open opstelling die ik hier voor de eerste keer gespot heb. Toch kan door de frequentie van controles op 136.4 het toch een onverwachte ontmoeting zijn, omdat je hem hier eigenlijk niet verwacht.


Tekst en foto's: King-Leo (en zoon)


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht