Weekelijkse lasercontrole op de n246

Door Gecko en Burpman


Datum van foto's: zaterdag 3 februari 2007
Tijdstip: 15:30 uur


Zoals bijna elk weekend kwam ik vandaag de lasercontrole op de n246 weer eens tegen, en stuurde de volgende sms:


laser nh n246 krommenie ri a8 thv hmp 32.2 in de middenberm thv informatiebord (gecko)



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ik kwam aanrijden vanuit westzaan en zag de groep agenten al staan bij de oprit naar de A8. Bij dit tafereel weet je al zeker dat je bij de DRIP (Dynamisch Route Informatie Paneel) iemand met een lasergun zal terugvinden.

De foto's zijn genomen vanaf de dijk die parallel loopt aan de n246, aangezien je alleen mag stoppen op de n246 als je staande gehouden wordt

De lasercontrole vindt altijd plaats bij hmp 32.2 in de middenberm. Aangezien we er geen foto van hebben, leen ik even de foto van egeltjes die radar locatie op 11 juni 2005 heeft vastgelegd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Naar eigen zeggen controleren Verkeers Handhavings teams voornamelijk op locaties die gevaarlijk zijn. Om eens na te gaan hoe gevaarlijk dit wegvak is heb ik de website van rijkswaterstaat er eens bijgehaald (bron: BLIK). Deze heeft helaas nog geen statistieken over 2006, dus de cijfers van 2005.

Welgeteld 3 ongevallen in een heel jaar:

  • Ongeval bij hmp 32.4: Oorzaak onbekend.

  • Ongeval bij hmp 31.5: Fout inhalen/snijden.

  • Ongeval bij hmp 31.3: Slippen.


  • Ik blijf het vreemd vinden dat er door de ene agent gelasert wordt, dan de andere agenten boetes uitschrijven, omdat dit de kans op fouten aanzienlijk vergroot. Echter is dit is de vaste werkwijze op deze plek. De reden dat hier zoveel gecontroleerd wordt? Gezien de ongevallen zal dat de reden niet zijn...


    Tekst: Gecko foto's: Burpman


    De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

    Flitsservice.nl wordt gehost door:

    Prolocation banner



    Terug naar het reportage overzicht