A4 bij knpt Prins Clausplein

Door GP


Datum van foto's: zondag 4 februari 2007
Tijdstip: 14.15 uur


Vandaag even naar de stad voor nieuwe schoenen en op de terug weg over de A12 zag ik ineens een blauw busje naast de A4 staan. Het kwartje viel voor mij vrij snel en heb maar even naar flitsservice gesmsít. Thuis aangekomen zag ik de melding nog niet op flitsservice.nl staan dus nog maar eens de melding ingevoerd wat resulteerde in de volgende melding op de site:

radar zh a4 amsterdam ri den haag thv hmp 46.0 bij knpt prins clausplein (gp)

Omdat ik deze nog niet op de foto had gezet en de kans dat de aardige BOA erin zat(aangezien het verboden terrein is) best groot was ben ik maar even gegaan.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Toen ik er bijna was kwam ik dit bord tegen. De fietstunnel van de A4 afgesloten. Aangezien ik deze moest hebben om bij de controle te kunnen komen en omdat ik wist dat als ik de fiets zou volgen in er niet zou komen ben er ik er toch maar heen gefietst. Gelukkig bleek de tunnel helemaal niet afgesloten te zijn.
Aangekomen bij de A4 stonden zoals verwacht de hekken gewoon open en stond er nergens een bord. Dit zou dan een excuus kunnen zijn voor als ik er toch niet mocht komen. Wat ik ook tegen kwam was een grote modder plas, aangericht door de BOA's met hun wagens die hier toch wel maandelijks, misschien wel wekelijks eens overheen rijden.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het eerste bord dat ik tegen kwam was dit bord. Ongeveer 200 meter
voor de controle.
Het tweede bord was dit mooie kleurrijke bord wat toch je aandacht
vraagt. Dit bord stond ongeveer 100 meter voor de controle en misschien wel een plus puntje dat je met je ogen iets langer in de berm bleef hangen waardoor je de controle sneller zou spotten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ja op de A4 mag je nog steeds 100 km/h. Zeker na het dodelijke ongeluk van gistermiddag en het ongeval deze ochtend ongeveer 3 kilometer terug bij afslag Leidschendam.
Tijdens het lopen naar de bus toch nog even snel een fotootje gemaakt voor het geval ik weggestuurd zou worden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Aangeklopt bij de bus en foto's maken was geen probleem zolang ik maar niet te dicht bij de snelweg kwam.
Alles met elkaar op de foto. Achterin de MN6F, daarvoor het HMP 46.0 en daarvoor de Catchken. Deze stond er overigens zonder doel bij. Er stond namelijk verderop niemand om mensen aan te houden waarbij iets niet zou kloppen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Ditmaal waren de bus en de set wel met elkaar verbonden in
tegenstelling met de 2 keer die ik heb gezien op de A12. Waarschijnlijk omdat er meer overtreders op de bon gaan dan op de A12 en dan wordt alles direct verwerkt.
Nadat ik nog even de trajectcontrole van de A12 bij Den Haag op de
foto had gezet (alleen het begin, want het einde is niet bij te komen) ben ik nog even het andere stuk gras op gegaan om een foto van de overkant te maken. Waarbij deze het beste is gelukt. De bus strak achter de steunpilaar van het Prins Clausplein.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Cijfers heb ik niet ook al denk ik dat het flink scoren was. Hij stond er van ongeveer 13:00 tot 17:00 of 18:00. Dat wist hij nog niet.


Tekst en foto's: GP


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht