Verstoppertje spelen op de A50

Door: King-Leo


Datum van foto's: woensdag 7 februari 2007
Tijdstip: 15:45 uur


Vanmiddag had ik weer een ritje Nijmegen op het programma staan. Dan kun je de batterijen van je camera maar beter vol hebben. Deze melding stond al op FS toen ik ging vertrekken:

radar nb a50 arnhem ri oss thv hmp 136.4 na afslag ravenstein onder viaduct

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hoewel ik deze controle al op de heenweg had gespot, heb ik op de terugweg pas een bezoekje afgelegd voor wat illustratie. De vaak gebruikte locatie onder het viaduct van Herpen was weer het tafereel waar de "handhaving" plaatsvond.
Ik had nog twee minuten om foto’s te maken omdat de (voor mij bekende) BOA, na 5 uur hier gebivakkeerd te hebben, het zaakje ging opruimen. Ondanks de in de lens schijnende felle zon, heb ik de achterzijde met het gebruikte uitlijnpaaltje er ook maar opgezet.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een stukje achter het viaduct stond de Volkswagen Transporter geparkeerd. Strak achter de zuil van het viaduct staat de opstelling. Nog steeds kampt deze Transporter met communicatieproblemen. Na reparatie moest de BOA enkele honderden foto’s bewerken vertelde hij. (over 5 uur uitgesmeerd)
Achter deze dikke zuilen is ruimte genoeg om het arsenaal onopvallend op te stellen. Waar dan ook gezien het aantal meldingen over deze locatie heel frequent gebruik van word gemaakt. Ook de CatchKen is vandaag wederom ingezet. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Hmp 136,4 is een van de punten die je in ieder geval als je gebruik maakt van de A50 als Point Of Interest kunt noteren. De Vmax is hier overigens 120 km/uur.
Nog een opname zoals het er ongeveer uitziet vanuit de langsrijdende auto’s. Te bedenken valt dat enkel het kopje van de CatchKen boven de vangrail uitsteekt . Verder is er nagenoeg niets te zien van deze activiteiten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En als laatste de “toegangsweg” zoals je de controle benadert als je vanuit de richting Arnhem naar Oss zou rijden.

De A50 blijft met de vele controles een weg waar je best harder zou kunnen rijden. Maar om financiële redenen kun je dat beter achterwege laten.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht