Versierde vangrail op de A27

Door Sensation


Datum van foto's: zaterdag 10 maart 2007
Tijdstip: 12:15 uur


Gisteren kwam ik net te laat bij deze controle. Nadat ik nog een foto van het interieur van de bus mocht schieten, deed de BOA de bus dicht en ging er vandoor. Echter, vanmorgen zag ik weer de A27 gemeld staan op dezelfde plaats en nu ik wist hoe ik er komen moest, ging ik direct op pad. De melding:

radar ut a27 gorinchem ri utrecht thv hmp 55.0 net voor knpt everdingen bij fietsbrug -- 11:30:28

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
In de verte zag ik de blauwe Subaru van het KLPD Driebergen al staan. Nadat ik even een plekje voor mijn fiets had gezocht ben ik enthousiast naar de BOA toe gelopen. Toen ik op het raam klopte, ging direct het raam open. Nadat ik vroeg of ik foto's mocht maken, zei hij dat ik foto's mocht maken en mijn gang mocht gaan, zolang hij zelf er maar niet op kwam.
Hij vroeg of ik de foto's ging publiceren. Na mijn positieve reactie daarop bleek dat hij Flitsservice goed kende en hij was erg benieuwd wat ik ervan zou maken. Hij zou over een paar dagen eens een kijkje gaan nemen naar de repo. Ik mocht alles schrijven wat ik wilde over deze controle, als het maar wel naar waarheid was. Hij had in het verleden namelijk een slechte ervaring hiermee gehad. Een persoon had alles veranderd en er dingen bij verzonnen. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De BOA stond er al vanaf 10:30 uur, een klein uurtje voor de melding van Flitsservice. Te zien is dat de melding inderdaad op de centimeter nauwkeurig is, precies bij hectometerpaaltje 55.0!
De Multanova stond precies achter het hectometerpaaltje. Ik vroeg de BOA waarom de Multanova zo 'geplakt' stond. De BOA vertelde dat hij eigenlijk niet vaak de controle zo onzichtbaar neerzette en het meestal zo open-vizier mogelijk deed. Tussen de Multanova en het uitlijnpaaltje zit echter een vaste afstand. Daardoor kon de Multanova niet naar voren of naar achteren. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Werd de Multanova naar voren gezet, dan zou het kastje in de weg staan. Ook naar achteren kon niet, vanwege het zicht vanuit de auto. Ik vond dit inderdaad wel te begrijpen.
Hier kwam het verkeer vandaan, richting Gorinchem. Hier reed men nog vrolijk in het zonnetje, op weg naar de bestemming. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
50 meter verder werden ineens heel wat bankrekeningsaldi verlaagd door het KLPD. De maximumsnelheid op dit stuk is 120 km/uur. Er gingen op deze zaterdagmiddag heel wat voertuigen op de foto. Toen ik naast de auto stond, hoorde ik heel wat gepiep uit de laptop komen. De BOA gaf aan dat na ongeveer 2 uurtjes controleren al 360 mensen post kunnen verwachten. Ook legde de BOA uit hoe alles in zijn werk ging en kon ik meekijken bij het verwerken.
De foto's werden op deze manier ter plekke verwerkt. Deze bestuurder kan binnenkort een acceptgiro verwachten. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Zoals hier te zien, was de ijking nog prima in orde.
Ben je toch geflitst terwijl ik met mijn knalrode jas naast de Multanova stond, dan kun je deze foto verwachten als je van plan bent hem op te vragen, alleen dan met jouw auto erbij.

Reed je langs met een snelheid van 120 km/uur en had je een aanhanger met een boot erop, dan heb je geluk gehad. De BOA had eigenlijk de bestuurder van deze wagen staande willen houden, alleen waren zijn collega's (die op dit stuk in surveillancewagens rondreden) net aan het eten.
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En tot slot om het af te leren. Het KLPD staat enorm vaak bij hectometerpaaltje 55.0, vooral nu de A27 tussen Utrecht en Gorinchem is verkozen tot dagelijkse flitsweg!




Tekst en foto's: Sensation


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht