1 April is geen grapje

Door King-Leo


Datum van foto's: zondag 1 april 2007
Tijdstip: 12.20 uur


Normaal kun je op 1 april wel in de vaak gemaakte grapjes trappen, maar dat flitsservice.nl de zaken serieus neemt blijkt weer uit de volgende melding

radar nb a2 eindhoven ri den bosch hmp 122.3 bij afslag vught 11:09:10

Mijn zoon zat mee te lezen en stond te popelen om met mij op speurtocht te gaan, dus als je toch niets anders om handen hebt, rijden maar.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Bij de gemelde afslag aangekomen ben ik eerst naar rechts gegaan om vanaf de overzijde de eerste opname te maken. Omdat ik vanaf deze plaats wat tegenlicht kreeg is de foto iets donker uitgevallen, maar in de cirkel staat het spulletje zowel voor als achter de geluidswal te draaien.
Een beetje verderop en met een flinke zoom was het beter zichtbaar dat een geluidswal niet alleen tegen geluidsproblemen hoeft te dienen maar ook voor BOA’s functioneel kan zijn. Dus tijd om op bezoek te gaan aan de andere zijde van de A2. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Bij het benaderen van de zwarte VW transporter (50-BX-ZX) die dienst doet bij het KLPD Driebergen was te zien dat er ook aan de veiligheid gedacht werd. Dus onszelf maar eens voorgesteld aan de BOA die foto’s maken geen enkel probleem vond. Hij stond hier vanaf 10:30 uur opgesteld en 39 minuten later was dit te lezen op de site van FS (redelijk snel dus).
Vanaf de voorzijde wordt het wederom duidelijk dat uiteinden van geluidswallen potentiële gevaren op kunnen leveren voor bestuurders met een te zware rechtervoet. Voor de ervaren flitsservice kijkers is dit natuurlijk allang een gegeven en worden hier nauwelijks nog door verrast. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
De Multanova zelf stond best wel open in de vangrail en droeg ondanks het prachtige weer toch een regenkap.
De auto was uiteraard voor passanten goed aan het oog onttrokken en dat was aan de hoge score ook te merken.
In ons gesprek vertelde ik dat ik gisteren een repo gemaakt had op de A50 bij Renkum waar de score al 918 was toen ik weg ging. Hierop vertelde de BOA dat ze de 1000 inderdaad gepasseerd waren. Ook werd er nog via de portofoon met een collega gesproken die bij Zaltbommel zijn stekje gezocht had.
Tijdens het babbelen met de BOA viel het op dat hij best veel werk had met het verwerken van de foto’s en dat is een slecht teken voor de langsrijdende bestuurders. Op de laptop was het beeld te zien van een “geluksvogel” die dankzij de tweede auto aan een boete ontsnapte. Het systeem meet een te hoge snelheid en maakt een foto, gelijktijdig voert hij nog een meting uit en detecteert iets anders, op dat moment komt er geen snelheid op het scherm en wordt de foto afgekeurd. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
En hoe duidelijk men ook aangeeft dat de Vmax hier 100 Km/uur bedraagt bleven vele bestuurders de magische grens overschrijden en kunnen binnenkort weer een donatie aan het CJIB overmaken. In de twee uur dat de flitser actief was werden er al 700 overtreders digitaal vastgelegd met het aantal passanten kwam dit vandaag maar liefst op 20% wat normaal hier rond de 10% ligt volgens de BOA.

In ieder geval blijft de A2 tussen Vught en Zaltbommel de komende maanden genoteerd als zijnde projectweg. Dit houd in dat er bijna dagelijks controles op dit traject uitgevoerd zullen worden en met de resultaten die hier vandaag gescoord zijn wordt het een bijzonder kostbaar project. Vanaf deze plaats houden we het voor gezien en zullen eens een kijkje gaan nemen bij de collega Boa bij Zaltbommel.

Tot zover King-Leo en zoon.


Tekst en foto's: King-Leo


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht